Ammes bilar i Landskrona

LukaV
30 mars 2014 · 3 Inlägg

Bilar som säljs till "fast pris" innan man ens har hunnit provköra. Som om säljaren är rädd för att sälja sina bilar till annat än lättlurade kunder och att provkörning är förbjudet om kunden inte går med på prislappen omedelbart. Jag är förvånad om de har sålt några bilar med denna märkliga "fast pris"-försäljningstaktik. Inget förhandlingsutrymme - säljaren menar på fullt allvar att det är han som sätter slutpriset utan granskning före diskussionen ens har startat. Det normala är ju att kunden lägger bud efter gjord undersökning av bilens skick och papper.

Vad är era erfarenheter?

Muttley
30 mars 2014 ·

Att de fanns en tråd för nästan exakt ett år sedan.   http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=270041


Pratar inget pris alls förrän de är provkört och undersökt.  Gäller från båda hållen för min del. Vare sig jag köper eller säljer.

LukaV
30 mars 2014 · 3 Inlägg

tkd_rille skrev:
Att de fanns en tråd för nästan exakt ett år sedan.   http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=270041 Pratar inget pris alls förrän de är provkört och undersökt.  Gäller från båda hållen för min del. Vare sig jag köper eller säljer.

Jag pratar inte heller pris innan granskningen är klar. Min poäng är att företaget inte är intresserat av att prata pris - de tror nämligen de säljer på "fast pris". Det får man veta redan innan provkörningen, ifall man nu kan tänka sig att provköra så är det alltså provkörning till ett fast pris. hmm Ytterst märkligt resonemang av en bilhandlare.

Ammes bilar har med andra ord inget "slutpris" - de har ett fast pris redan innan du klivit in i butiken. Avskräckande!

Muttley
31 mars 2014 ·

LukaV skrev:

tkd_rille skrev:
Att de fanns en tråd för nästan exakt ett år sedan.   http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=270041 Pratar inget pris alls förrän de är provkört och undersökt.  Gäller från båda hållen för min del. Vare sig jag köper eller säljer.

Jag pratar inte heller pris innan granskningen är klar. Min poäng är att företaget inte är intresserat av att prata pris - de tror nämligen de säljer på "fast pris". Det får man veta redan innan provkörningen, ifall man nu kan tänka sig att provköra så är det alltså provkörning till ett fast pris. hmm Ytterst märkligt resonemang av en bilhandlare.

Ammes bilar har med andra ord inget "slutpris" - de har ett fast pris redan innan du klivit in i butiken. Avskräckande!

Sådana firmor är inget att lägga energi på såvida du inte är ute efter skrot.  De verkar sälja massa fusklagade bilar.
Men säljer bör de göra för att kunna ha råd med sådana lokaler smile

WilYawn Golle
28 februari 2015 · 448 Inlägg

Bumpar denna tråden lite grann. Köpte en Chevrolet Trailblazer till sambon hos Ammes bilar för ca ett år sedan trots alla negativa komentarer.
Provkörde och undersökte bilen noga innan det blev affär men den har fungerat alldeles utmärk så allt är inte bluff och båg.

Vänligt bemötande och gick att pruta 2000:- trots att bilen var billig för att gått endast 16000 mil. De flesta på Blocket har gått 20-25000 mil och är dyrare. Tog en CarFax på den innan vi körde dit och allt verkade ok.

Den rullar fortfarande i vår ägo och förutom vanlig service så har jag endast behövt byta ett kärvande bromsok.

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang