B200ft tänder mycket fel!

Surric
4 april 2014 · 695 Inlägg

Tjena!

Då mina kunskaper tyvärr inte räcker längre tänkte jag vända mig till er.

Det är nämligen så att jag har en b200ft, -96 som jag har renoverat, bytat alla packningar, slipat in ventiler riktplanat topp osv. Motorn är nu tillbaka satt i bilen och allt är in kopplat. När jag hade ute motorn bytades tändstift, tändkablar (allt är köpt på volvo).

Nu till problemet, när jag vrider på nyckeln så hoppar motorn precis i gång och motorn går sjukt dåligt. (ibland startar den inte änns, dock hör man att den tänder). Den går om jag håller full gas men dör bara en liten stund, sedan dör den. Jag har kollat kamremmen X antal gånger och den står 100% rätt. När jag kollade tändningen så står den alldeles fel. Tändingsinställaren visar ca -30 grader fel. Står på minus 30 grader, ska stå på runt 15 grader så 40-45 grader fel. Dessa 40-45 graderna går inte att ställa via fördelaren hmm

Har testat det mesta men vet inte längre vad som kan vara fel, kanske är här någon på garaget som har en tanke, idé eller annat tips på vad felet kan vara?

Mvh,
André

Olsson_95
21 april 2014 · 92 Inlägg

Har du ställt svänghjulet rätt?, dom brukar gå dåligt om det sitter felställt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang