Byta ut 530 topp till 160 toppen.

Tampongpunkarn
6 april 2014 · 786 Inlägg

har en Halv taskig topp i min b200k motor, 530 topp som troligen någon insugsventil börjar bli dålig på..

Dock har jag flera 160 toppar ifrån b21et kan jag byta ut topparna?

och köra med en 160 topp en tid, för 530 toppen skall jag ta å plana i skolan och Renovera, samt porta.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
kimb0 MOPAR
11 april 2014 · 44 Inlägg

e de inte bättre o köpa en 530 topp vid sidan om o fixa den istället? känns lite som de bara kostar en massa
o byta toppar hit o dit. ska du porta bör du byta kam o mer därtill för att de ska ge nåt ens om vi pratar sug motor vill säga.

//kim

Hmmm Does it Spool??
Volkswagen golf 2 GTI 8V "Roffen" (1984)
Tampongpunkarn
12 april 2014 · 786 Inlägg

Som fattig studerande köper jag int saker bara så där, men har en b21et som står å använder bilen dagligen, och ventilspelen började bli så as knasiga i 530 toppen nu hmm Går riktigt ojämt nu.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
simlar
12 april 2014 · 5 525 Inlägg

Nog är det bara montera en 160-topp. Inga problem så länge du pluggar eventuella hål som ej behövs. Är det någon tempgivare i toppen för choken på B200K-motorn? Isf blir du tvungen att fixa en anslutning för tempgivaren då 160-toppen endast har anslutning för tempgivaren till mätarhuset.

Senast redigerat av simlar (12 april 2014)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
beckstroem
12 april 2014 · 871 Inlägg

Och topparna till k-motorerna är väl helt släta under? Förbränningsrummena är väl i kolvarna på k-motorn?

Så om du tar en topp från en et lär du ju få väldigt stort förbränningsrum?

Rätta mej gärna om jag har fel smile

simlar
12 april 2014 · 5 525 Inlägg

Endast B230K som har 631an. B200K har den vanliga 530-toppen.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Tampongpunkarn
12 april 2014 · 786 Inlägg

simlar skrev:
Nog är det bara montera en 160-topp. Inga problem så länge du pluggar eventuella hål som ej behövs. Är det någon tempgivare i toppen för choken på B200K-motorn? Isf blir du tvungen att fixa en anslutning för tempgivaren då 160-toppen endast har anslutning för tempgivaren till mätarhuset.

Jyy, for efter hela motorn å plockade hem en b230 som far hade gömt bort som faktist var en b230f Hihi, Han vill väl inte jag skall skrämma igång 240 allt för mycket lol

Senast redigerat av Volvo240Driver (2 december 2014)

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang