Hybrid_
Forum- och sitemoderator
11 april 2014
· 17 465 Inlägg
jaka54 skrev:
Hej!
Då har jag "ryckt" alla säkringar (en och en naturligtvis och mätt strömförbrukningen efter var och en) och multimetern ger samma svar som tidigare...1,27A eller däromkring som sakta sjunker (halv minut) ner till ca 500mA
Har också tagit bort alarmet bakom vänstra baklycktan och det blir ingen skillnad i strömförbrukning med det borttaget.
Va f.. kan det vara fel (om det nu är något fel för hos VAG vet man inte vad en sån här bil ska/bör dra i strömväg)?
Några 30-50mAh drar den i alla fall inte...om den nu ska dra det??!
Bilen måste stå i minst 20 minuter innan du kan läsa av korrekt värde. Den måste stå med inkopplad multimeter under denna tid alltså... Så fort spänning bryts och kopplas på "börjar bilen om från början"
Men att den kan stå utan laddning över vintern är bara att glömma. Har du larm: Mer förbrukning. Audi brukar ju inte ha som de flesta andra bilar "nyckellös" men har den det så drar det en del...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!