Hur långt är för långt? Audi a6

Vadian
14 april 2014 · 2 Inlägg

Tjena. Jag ska åka och kolla på en audi a6 2.4 automat quattro -00 sedan som gått 21***mil.
Då lyder frågan: Hur långt är för långt när det kommer till dessa typer av fordon?
Kamremmen vart bytt vid 12000mil dessutom.

Tack på förhand.

Senast redigerat av Vadian (14 april 2014)

it_mutt Avstängd
14 april 2014 · 10 388 Inlägg

Vadian skrev:
Tjena. Jag ska åka och kolla på en audi a6 2.4 automat quattro -00 sedan som gått 21***mil.
Då lyder frågan: Hur långt är för långt när det kommer till dessa typer av fordon?
Kamremmen vart bytt vid 12000mil dessutom.

Tack på förhand.

För långt för vad?

Min morbrors A6 (visserligen en facelift precis som min, så en 02:a), har rullat snart 35k, går som en klocka. Min närmar sig 28k, går som en klocka.

Så, det är ju helt vad det är du har i åtanke.

21k mil är "inget" idag

Senast redigerat av it_mutt (14 april 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
nixon89 klabbarpan
14 april 2014 · 3 041 Inlägg

21k är inget som it_mutt säger. Hade miltalet varit närmare 60k då vore det en annan historia.

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Vadian
14 april 2014 · 2 Inlägg

Jag förstår. Dock att kamremmen byttes efter 12000mil så är det säkert dax snart igen att bytas?
Samt finns det något speciellt jag bör lyssna efter /titta på när jag skall titta på bilen?

it_mutt Avstängd
14 april 2014 · 10 388 Inlägg

Vadian skrev:
Jag förstår. Dock att kamremmen byttes efter 12000mil så är det säkert dax snart igen att bytas?
Samt finns det något speciellt jag bör lyssna efter /titta på när jag skall titta på bilen?

Handlar lika mycket om sträckan som om åren sen den byttes.

Före facelift är det väl "det vanliga" vid bilköp. Vanligt är väl framvagnarna just före facelift (vet inte hur det är på Q-modellen), men, dessa kostar inte så många kronor om man tar det från tyska bukten.

Känn så den växlar som den ska, inget slirande, inget "knepigt" växlande. Tiptroniclådorna har en förmåga att vara väldigt känsliga på att växla ner om man kommer till ex.vis en uppförsbacke (behöver inte vara brant). Men, mest så den inte får för sig att växla ner på en raka när du ligger på fint jämt varv på kanske 1800rpm eller liknande.

Men annars är det det vanliga; lyssna efter missljud, kolla så inga varningslampor lyser och allt det där

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang