Turbo problem? Renault Megané RS

zapp
16 april 2014 · 103 Inlägg

Hej!

Har upptäckt ett problem med min megane rs. Årsmodell 11 1300mil
Det är så att vid gaspådrag så brukar den slå ifrån ibland, brukar dock bara hända en gång per start. Vad kan vara fel?
Motorn är effektoptimerad och har ett öppet luftfilter kopplat som drar luft nere vid vänster fram.


Flyttad till rätt forum och justerad rubrik
mvh jonTe/moderator

spokenratt
16 april 2014 · 3 860 Inlägg

Hur menar du att den slår ifrån, klipper den laddet, hugger den? Händer det under hela accelerationen eller bara när du når fullt tryck?

Vad kör du för bränsle?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
16 april 2014 · 1 312 Inlägg

zapp skrev:
Hej!

Har upptäckt ett problem med min megane rs. Årsmodell 11 1300mil
Det är så att vid gaspådrag så brukar den slå ifrån ibland, brukar dock bara hända en gång per start. Vad kan vara fel?
Motorn är effektoptimerad och har ett öppet luftfilter kopplat som drar luft nere vid vänster fram.


Flyttad till rätt forum och justerad rubrik
mvh jonTe/moderator

Har du inte nybilsgarani på den? Bara lämna in ju

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
spokenratt
16 april 2014 · 3 860 Inlägg

Ziggs skrev:

zapp skrev:
Hej!

Har upptäckt ett problem med min megane rs. Årsmodell 11 1300mil
Det är så att vid gaspådrag så brukar den slå ifrån ibland, brukar dock bara hända en gång per start. Vad kan vara fel?
Motorn är effektoptimerad och har ett öppet luftfilter kopplat som drar luft nere vid vänster fram.


Flyttad till rätt forum och justerad rubrik
mvh jonTe/moderator

Har du inte nybilsgarani på den? Bara lämna in ju

2 saker som sällan går ihop dock... Frågan är om du har trimdosan och kan återställa till org och sen testa ifall den går likadant.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
zapp
17 april 2014 · 103 Inlägg

Händer när jag trycker till, dvs vid fulm laddning, brukar dock bara hända en gång.. jovisst kan lämna in men då måste jag dra bort trimmet :p..
Har ingen trimdosa och har varit i kontakt med firman som trimmade den, skall se vad dom kommer fram till

zapp
17 april 2014 · 103 Inlägg

Var dock så innan jag fick luftfiltret monterat.

spokenratt
17 april 2014 · 3 860 Inlägg

Se om du kan läsa ur några felkoder, kan ju finnas någon loggad även ifall motorlampan inte lyser, kolla över tändsystem men stift/spolar/kablar. Se om du kan kolla vad du har för laddtryck, den kanske skenladdar?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang