Reklamremsan under nummerplåten, varför har så många den kvar?

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
17 april 2014 · 1 004 Inlägg

rcy skrev:
Och bara för att vara en riktig messerschmitt så tänker jag påpeka att det faktiskt är olagligt att borra hål i registreringsskyltar! wink

Vad är då asken med de medföljande skruvarna,muttrarna,distanserna samt de vita plupparna till för?
Att man ska undvika att borra i just en bokstav kan jag förstå i o med avsaknaden av de förr förekommande svarta plupparna men..

"My drinkingteam has a racingproblem"
NIzmO Ollikkala Racing
17 april 2014 · 1 724 Inlägg

Klart man får borra i skylten, står nånstans på transportstyrelsens hemsida att man dock måste se till att man inte sätter hålen/skruvarna över texten eller siffrorna.

Ang. listen håller jag med helt och hållet, köpte "ny" bil för 2 veckor sen och en av de första åtgärderna vid hemkomst var att leta upp mitt lager av tunna svarta lister och byta wink

Senast redigerat av NIzmO (17 april 2014)

- Time Attack -
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 april 2014 · 17 383 Inlägg

När jag tog ut min 300C bad jag bilfirman att inte montera plåten fram. Beställde en nummerplåt i form av ett klistermärke och körde så i 2-3 år tills en dag då det var poliskontroll hemmavid. "Sätt på en riktig skylt, annars blir det böter. Vi känner ju väl igen bilen" Suck.

https://www1.garaget.org/archive/90/89434/156017/156017-1465241.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
mange_240
18 april 2014 · 1 562 Inlägg

Stör mig dagligen på detta, men är helt enkelt för lat för att byta ut den. Tror jag ska lösa det med en bit eltejp efter nästa tvätt. Sitter en sticker det står www.hagavideo.com på en av mina andra bilar, var bland det första jag tänkte ta bort, tills jag gick in på sidan som visade sig var något helt annat än väntat, var så komiskt så jag beslutade mig för att låta det sitta kvar. Misstänker dock att någon annan ägde det domännamnet tidigare.

Angående att borra i skylten står följande på Transportsyrelsens hemsida: Inga skruvar följer med de nya skyltarna

Enligt undersökningar använder väldigt få personer de skruvar som följer med dagens skyltar. De allra flesta har en skylthållare och slänger skruvarna, vilket inte är bra för miljön. Skruvpaketet (skruvar, muttrar och plasthättor) tas därför bort helt.

Skruvar och muttrar kan man istället köpa i en järnhandel vid behov. Skruven bör täckas med en plasthätta i samma färg som skylten.

Senast redigerat av mange_240 (18 april 2014)

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
18 april 2014 · 1 004 Inlägg

mange_240 skrev:
Angående att borra i skylten står följande på Transportsyrelsens hemsida: Inga skruvar följer med de nya skyltarna

Enligt undersökningar använder väldigt få personer de skruvar som följer med dagens skyltar. De allra flesta har en skylthållare och slänger skruvarna, vilket inte är bra för miljön. Skruvpaketet (skruvar, muttrar och plasthättor) tas därför bort helt.

Jaha, där ser man!

Tur man har bunkrat upp då smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105832/105832-7035c4b9478265f68500b3d37e1a5403.jpg

"My drinkingteam has a racingproblem"
granadadr
18 april 2014 · 7 269 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:

mange_240 skrev:
Angående att borra i skylten står följande på Transportsyrelsens hemsida: Inga skruvar följer med de nya skyltarna

Enligt undersökningar använder väldigt få personer de skruvar som följer med dagens skyltar. De allra flesta har en skylthållare och slänger skruvarna, vilket inte är bra för miljön. Skruvpaketet (skruvar, muttrar och plasthättor) tas därför bort helt.

Jaha, där ser man!

Tur man har bunkrat upp då smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/106/105832/105832-7035c4b9478265f68500b3d37e1a5403.jpg

hahahahahaha smile

gravityone Fixare
18 april 2014 · 321 Inlägg

Fan inte nog med att man ska pröjsa skyltarna som man inte vill ha, nu ska dom blåsa oss på kostnaden för skruvjävlarna också!!!!




(ironi)

Senast redigerat av gravityone (18 april 2014)

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Germax
18 april 2014 · 12 086 Inlägg

Det kan inte va så att de flesta skiter fan i vad det står i liten text under skylten?

Har ni sätt nya USA-skyltarna btw? Vad i h.. minitext ser inte klokt ut.
http://www.transportstyrelsen.se/Global/Press/registreringsskyltar/standard_usa_print.jpg

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
18 april 2014 · 1 004 Inlägg

Håller med, ser för jävliga ut!

"My drinkingteam has a racingproblem"
Mack Forum- och sitemoderator
18 april 2014 · 26 113 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:

mange_240 skrev:
Angående att borra i skylten står följande på Transportsyrelsens hemsida: Inga skruvar följer med de nya skyltarna

Enligt undersökningar använder väldigt få personer de skruvar som följer med dagens skyltar. De allra flesta har en skylthållare och slänger skruvarna, vilket inte är bra för miljön. Skruvpaketet (skruvar, muttrar och plasthättor) tas därför bort helt.

Jaha, där ser man!

Tur man har bunkrat upp då smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/106/105832/105832-7035c4b9478265f68500b3d37e1a5403.jpg

Edit: Tar bort min egen post, då det togs via PM i stället.

Senast redigerat av Mack (19 april 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang