Problem med nyrenoverad c20xe

DASTENMAN
16 april 2014 · 41 Inlägg

Tja! Har renoverat en c20xe, dvs nyborrad överdim 0,5 nya kolvar nya vev o ramlager, allting är balanserat och toppen är renoverad.

Men nu till Problemet, Motorn sköljer cylinder 1 och sotar stiftet, den ryker som fan när du varvar den hårdare än 3000, tar olja så fort du börjar pressa motorn lite: Motorn är inte alls pigg som en xe ska vara,

Har inget leakdown
Ventiltätningarna sitter där dom ska
Kompression är jämn
Har fyllt upp cylindrarna med olja och det försvinner inget,
Har skiftat spridare
Bytt styrdon
Bytt stift
Har kollat alla möjliga tänkbara orsaker!

Så är det någon med några fler idéer så skriv på! Har börjat fundera lite på om det finns olika längd på toppbultarna, misstänker att dom kan ha bottnat!

Mvh

Mercedes 190 "första projekt bilen" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang