BMW e60 vad ska jag tänka på?

Pankaka Trololololo
17 april 2014 · 63 Inlägg

Går i tankarna på att köpa en bmw e60. Vad är det ni kan rekomendera att jag ska hålla koll efter? Barnsjukdomar? slitage delar? osv.

Audi A3 sportback "S-line" (2007)
TurbOla Reservdansk
17 april 2014 · 6 271 Inlägg

Sedan?
Kombi?
Bensin?
Diesel?
Motor?
Manuell eller automat?

Äger själv en 530d -04 som rullar 80-100 mil i veckan, och hittills är den kanon så länge man sköter service vid behov, känns kvalitativ.

Bra komfort, bra ljudanläggning, trevligt motorljud (trots diesel), låg bränsleförbrukning trots tung bil och automatlåda.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Poulsen462 Långtradarchaufför
17 april 2014 · 282 Inlägg

TurbOla skrev:
Sedan?
Kombi?
Bensin?
Diesel?
Motor?
Manuell eller automat?

Äger själv en 530d -04 som rullar 80-100 mil i veckan, och hittills är den kanon så länge man sköter service vid behov, känns kvalitativ.

Bra komfort, bra ljudanläggning, trevligt motorljud (trots diesel), låg bränsleförbrukning trots tung bil och automatlåda.

Ljudanläggningen är väl inte mkt att komma med, tycker iaf inte jag men är dock org standard i min 530d:/

BMW - Det stavas som det låter:)
TurbOla Reservdansk
17 april 2014 · 6 271 Inlägg

Poulsen462 skrev:
Ljudanläggningen är väl inte mkt att komma med, tycker iaf inte jag men är dock org standard i min 530d:/

Nej, det är ju förstås väldigt individuellt.
Men om man jämför med vad man har kört innan tycker jag det låter bra.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Poulsen462 Långtradarchaufför
17 april 2014 · 282 Inlägg

TurbOla skrev:

Poulsen462 skrev:
Ljudanläggningen är väl inte mkt att komma med, tycker iaf inte jag men är dock org standard i min 530d:/

Nej, det är ju förstås väldigt individuellt.
Men om man jämför med vad man har kört innan tycker jag det låter bra.

Om man nu ska jämföra med va man hade innan, i mitt fall en volvo s70 så är det inte så värst mkt bättre men hur hifi pro låter kan ja inte svara på men iaf bättre än standard:P

BMW - Det stavas som det låter:)
Pankaka Trololololo
18 april 2014 · 63 Inlägg

Tänkte mig en sedan automat bensinare som inte gått över 15000mil!
Ljudet är la slitsamma eftersom jag endå ska byta stereo o högtalare

Audi A3 sportback "S-line" (2007)
F-Tar
18 april 2014 · 1 335 Inlägg

Bromsrör, styrstag, k-stag, allmäna elektronikgrejer som lever sitt egna liv. M54 drar olja som de flesta vet. Pre-lci har mer gnissel i inredning än lci. Min gamla 530i är till salu igen förresten wink Den är fullservad och undrar du nåt så fråga på, bilder finns i min profil.

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
TurbOla Reservdansk
18 april 2014 · 6 271 Inlägg

Om du ska byta stereo ska du nog undvika en bil med iDrive för där är stereon inbyggd i datorn.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Poulsen462 Långtradarchaufför
18 april 2014 · 282 Inlägg

Ska det på stora fälgar så kan punkteringssystemet(RPA) börja larma i kallt väder, annars ett tips på råd är autopower.se på deras beg guide, finns hel lista för e60 och div tidigare modeller

BMW - Det stavas som det låter:)
TurbOla Reservdansk
18 april 2014 · 6 271 Inlägg

Poulsen462 skrev:
Ska det på stora fälgar så kan punkteringssystemet(RPA) börja larma i kallt väder, annars ett tips på råd är autopower.se på deras beg guide, finns hel lista för e60 och div tidigare modeller

Jag har 19" sommarfälgar, och min RPA började faktiskt larma helt plötsligt på väg hem från jobb.
Stannade till vid en mack och kollade luften men upptäckte inget onormalt.

Startade om RPA och sen fungerade det igen.
Så det var det som kan ha hänt då?

Se där, man lär sig. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Poulsen462 Långtradarchaufför
18 april 2014 · 282 Inlägg

TurbOla skrev:

Poulsen462 skrev:
Ska det på stora fälgar så kan punkteringssystemet(RPA) börja larma i kallt väder, annars ett tips på råd är autopower.se på deras beg guide, finns hel lista för e60 och div tidigare modeller

Jag har 19" sommarfälgar, och min RPA började faktiskt larma helt plötsligt på väg hem från jobb.
Stannade till vid en mack och kollade luften men upptäckte inget onormalt.

Startade om RPA och sen fungerade det igen.
Så det var det som kan ha hänt då?

Se där, man lär sig. tongue

Gjorde precis samma sak när detta hände mig första gången men det va just när det va nära nollgradigt ute och just när man ska ställa in för vintern och nu när man precis tog ut den:/

BMW - Det stavas som det låter:)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang