Kofångare fram hänger 940

Chrisehhh
18 april 2014 · 242 Inlägg

Tjena där! big_smile

Min Volvos kofångare hänger lide granna där fram neutral Då jag är okunnig söker jag hjälp på detta underbara forum.
Ska jag av med hela kofångaren och sätta nya clips eller är det något annat man kan göra? roll

http://imgur.com/UdwsTQm

Hälsningar Chris cool

Senast redigerat av Chrisehhh (18 april 2014)

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
Mack Forum- och sitemoderator
18 april 2014 · 26 136 Inlägg

Någon bild på det hela?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Chrisehhh
18 april 2014 · 242 Inlägg

Mack skrev:
Någon bild på det hela?

http://imgur.com/UdwsTQm

Där har du bild. Det hänger värre nu då + att denna vinklen visar inte det hela.

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
Mack Forum- och sitemoderator
18 april 2014 · 26 136 Inlägg

Chrisehhh skrev:

Mack skrev:
Någon bild på det hela?

http://imgur.com/UdwsTQm

Där har du bild. Det hänger värre nu då + att denna vinklen visar inte det hela.

Ja, på sidorna lär det ju antingen vara clips eller ett litet stag som går rakt ut åt sidan.
Antar att du redan har provat att trycka till den, för att se om man har sån tur att den bara lossnat?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
siiimooon Påstängd
18 april 2014 · 1 194 Inlägg

Plocka lös kofångaren och kika, sitter med 4st 16mm-muttrar som brukar släppa lätt. smile
På min hade fästet rostat av på ena sidan, löste det med att sätta brickor och mutter på insidan..

Chrisehhh
18 april 2014 · 242 Inlägg

siiimooon skrev:
Plocka lös kofångaren och kika, sitter med 4st 16mm-muttrar som brukar släppa lätt. smile
På min hade fästet rostat av på ena sidan, löste det med att sätta brickor och mutter på insidan..

Ska jag göra när jag har lite tid över!
Detta är verkligen inget allvarligt som behöver bli gjort nu men det är självklart man stör sig på det roll

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
Rake
18 april 2014 · 164 Inlägg

Ser ut som den bara hänger på sidan? Inte där fram?
Om den bara hänger på sidan så är det plastskenan som sitter fast i sidan av stötfångaren som har lossnat. Det är en till plastskena som sitter bultat under framskärmen som skenan på stötfångaren glider in i. Det är väldigt vanligt att dom lossnar, dom är bara fastvärmda i plasten. Plocka loss stötfångaren så ser du ser du direkt vad problemet är. Enklast är att lossa muttrarna imellan stötfångaren och stötfångaren stagen så att säga, sen är det bara och dra den rakt ut. Man kommer lätt åt underifrån.
Om det är plastskenorna så får du limma dit dom.

Om det inte är plastskenorna så händer det också att fästerna på stötfångaren ärgar sönder och släpper eftersom att det är järn imot aluminium (Händer vanligast bak dock). Då kan man lossa stötfångaren och skruva åt fästerna i stötfångaren igen med ett gäng plåtskruv. Likadan procedur fram som bak.

Volvo 940 Turbo "Svarten" (1993)
Regeskog
18 april 2014 · 78 Inlägg

ta bart alla clips och skit, sen sätter du fast bara balken i bilen och höjer upp den så högt de går, fästena låter du sitta och då sätter du på fronten på 10 sekunder och tar av den lika lätt smile
skit bra passform och enkelt!

Volvo 740 GL 16v "Etcetra" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang