Bilen dricker bromsvätska.

Putteliten
19 april 2014 · 9 068 Inlägg

Audi Cabriolet 2,3E -92 tar mycket bromsvätska. Har inte sett något runt oken, och inga fläckar runt bilen i garaget. Vart kan det ta vägen? Bytte klossar runt om i sommras, sen dess har inte bilen gått mycket....

Mack Forum- och sitemoderator
19 april 2014 · 26 113 Inlägg

Provat tanka bensin i stället..?



Nej men skämt åsido..hur känns pedalen? Tar den långt ner? Svårt att bygga upp trycket?
Fick du jävlas när du bytte klossarna, och trycka in kolvarna långt?
OM, så kan ju huvudbromscylindern ha gått sönder.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Nosliwe
19 april 2014 · 2 024 Inlägg

Kollat runt växellådan så det inte är kassa packningar i slavcylindern?

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Putteliten
19 april 2014 · 9 068 Inlägg

Mack skrev:
Provat tanka bensin i stället..?

Jahaaa, det är där man ska ha bensin alltså? Tyckte fasen att det gick åt lite väl mycke! tongue lol

Nej men skämt åsido..hur känns pedalen? Tar den långt ner? Svårt att bygga upp trycket?
Fick du jävlas när du bytte klossarna, och trycka in kolvarna långt?
OM, så kan ju huvudbromscylindern ha gått sönder.

Pedalen känns bra, trycket kommer direkt. Var inga bekymmer å byta klossarna, men ja fick trycka in kolvarna helt i stort sett.

Nosliwe skrev:
Kollat runt växellådan så det inte är kassa packningar i slavcylindern?

Hmm, det har jag inte gjort då. Är det vanligt att dom pajar? Är det lätt å plocka bort å renovera eller?

Nosliwe
19 april 2014 · 2 024 Inlägg

Vet inte hur den sitter på din. Min har jag fått renovera men har ju ett par år på nacken. På min sitter den på ovansidan av växellådan med en sprint man bara slår ur och sedan drar ut den bakåt.
På 90 lådan jag hämta så sitter den på vänster sida med samma montering.

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Putteliten
19 april 2014 · 9 068 Inlägg

Nosliwe skrev:
Vet inte hur den sitter på din. Min har jag fått renovera men har ju ett par år på nacken. På min sitter den på ovansidan av växellådan med en sprint man bara slår ur och sedan drar ut den bakåt.
På 90 lådan jag hämta så sitter den på vänster sida med samma montering.

Okej, det lät ju bra i alla fall. Min borde ju va som 90 då tycker ja. Fåt ta å kika på det, hittar jag inget nån annanstans så bör det vara kopplingscylindern då.

zzr94092
19 april 2014 · 4 378 Inlägg

Har vart med om på en volvo 142 en ggn i tiden att motorn sög i sig bromsvätska ,hur  o varför minns jag inte ..

motorraZ
19 april 2014 · 578 Inlägg

zzr94092 skrev:
Har vart med om på en volvo 142 en ggn i tiden att motorn sög i sig bromsvätska ,hur  o varför minns jag inte ..

hahah va? motorn har ju ingen koppling till bromsarna mer än vacumet till bromsservon

zzr94092
21 april 2014 · 4 378 Inlägg

ja,tänk lite nu..

Putteliten
27 april 2014 · 9 068 Inlägg

Nu när bilen har stått stilla ett par dagar, så var det en kladdig fläck höger bak. Det läcker ut bromsvätska från oket dä mekanismen till handbromsen sitter. Så imorrn blir det att införskaffa ett nytt ok, å ett par nya slangar med då dom gamla börjar få torrsprickor.....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang