Konstig Bränslemätare volvo v70 -98

Ninjafinnen
21 april 2014 · 72 Inlägg

Hej!

Har en liten fråga angående min konstiga bränslemätare. Om vi säger att man har ungefär 10 L i tanken och sen stänger man av bilen en stund (5-10 min även längre i vissa fall) så kan mätaren stå på 20-25 L helt plötsligt när man startar den igen även fast man inte står i någon typ av lutning. Men sen när man kört en 5 - 10 min så sjunker den ner till det som det ska vara / är i tanken.

Vad kan det vara som spökar? Inget allvarligt fel men lite kul o veta om det är normalt med gamla modellen av v70 eller om det är något som är fel?

Tack på förhand!

Mack Forum- och sitemoderator
21 april 2014 · 26 147 Inlägg

Reserven på indikeringen är 10 liter, och det är det minsta indikering jag någonsin sett på en mätare tror jag.
Ibland kan lampan för reserven tändas medans man kör, för att nästa gång vara slocknad.
Så..jag tror det inte är så ovanligt faktiskt att den visar lite sisådär.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Ninjafinnen
21 april 2014 · 72 Inlägg

Mack skrev:
Reserven på indikeringen är 10 liter, och det är det minsta indikering jag någonsin sett på en mätare tror jag.
Ibland kan lampan för reserven tändas medans man kör, för att nästa gång vara slocknad.
Så..jag tror det inte är så ovanligt faktiskt att den visar lite sisådär.

Ah nej tror inte jag heller men tycker det är lite konstigt att mätaren kan stiga så mycket som 10 l eller mer när den bara stått still på plan mark i drygt 5-10 minuter avstängd för att sen sjunka till det rätta efter en stunds körning smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang