Två problem med en 740 turbo b230et

chrilleeeh
21 april 2014 · 75 Inlägg

Hej har två problem med min 740 turbo ena har vart ett tag och det andra hände senare.

1. Bilen vill inte gå upp på högre varv efter laddtrycket kommit alltså vill den bara max upp på ca 5000varv men vill ej upp på 6-7,5k varv och bilen går bra på alla varv inge strul eller annat, alltså bara den vill inte upp på dom varven efter laddtrycket. kan det vara något med wastegaten?

2. Var ute och körde med bilen och plötsligt börja bilen bluddra som soppatorsk och dog efter 20 meter ca, trodde det var soppatorsk till en början, så slog i soppa från en dunk och åkte till närmsta mack och tanka gick fint och åka dit ca 1-2km till macken därifrån. Efter jag hade tankat så ville inte bilen starta så en kompis drog igång den med startkablar och den starta. körde därefter 1km till och då börja bilen bluddra och dog igen, då vart det bogsering hem.
Antar att det är något med generatorn? eller kan det vara att det inte är jord i blocket, för en kompis hade ungefär samma symptom på sin 740 som jag hade och då var det inge jord i blocket?

Hoppas ni förstod ungefär vad jag mena och skulle vara tacksam med tips smile

BMW 530D "Bimmern" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang