När ska oturen vända ? generator problem akut som vanligt subaru EJ20

kleinis
22 april 2014 · 253 Inlägg

tjena är subarun som jag har problem med.

varit ute o testkört lite och kom in i garaget igår o pluss kabeln från generatorn var glödhet, mätte direkt spänningen och den låg på 14.62volt ska väll ligga på 13.9-14.1 volt

vi bytte till kompisens generator också men ingen skillnad. någon som vet vart laddningsregulatorn sitter? i generatorn ?
kan de vara någon kontakt under instrumentpanelen jag har dragit ur ? de mesta är ju borta -.-

mätt på den svart vita kabeln (minus från den ger ca 10-15 ohm mer än kompisens bil o minskar man den med typ en kabel till jord så slutar ju generatorn ladda så borde ha något med de o göra

har även följt kabeln till kupen från generatorn och smörjt upp kontakterna

bara mängder med tips uppskattas råkar ju ha mappning på onsdag -.- i värsta fall får vi köra med en bil som laddar min

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Drönirettab
22 april 2014 · 21 761 Inlägg

14,62 V ligger inom gränserna, inget fel på den spänningen enligt mig.

Var det hela kabeln som var het?

Glappkontakt skulle jag kunna tänka mig, men då borde det mest vara omkring själva kabelskon som det blir hett. smile

kleinis
22 april 2014 · 253 Inlägg

Drönirettab skrev:
14,62 V ligger inom gränserna, inget fel på den spänningen enligt mig.

Var det hela kabeln som var het?

Glappkontakt skulle jag kunna tänka mig, men då borde det mest vara omkring själva kabelskon som det blir hett. smile

jo de är väll i överkant enligt mig wink om man ska va noga tongue ja kabelskon var varm o vidare en liten bit går ju i kabelöverdrag hela vägen

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Drönirettab
22 april 2014 · 21 761 Inlägg

14,6-14,7 V är en mycket bra spänning, batteriet får bra förutsättningar att kunna hållas fulladdat utan att riskera överladdning. Kolla upp så att kabelskon sitter fast ordentligt på kabeln, verkar den inte sitta riktigt bra så byt gärna ut till ny som kläms med riktig klämtång. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang