Rundad låsbult behöver hjälp!

Demmpa
23 april 2014 · 329 Inlägg

dum som jag va så drog jag åt låsbulten med mutterpicka.. och nu när jag ska ha av skiten så rundade jag självklar den..

så undrar om någon har haft samma problem? och kan ge mig något tips?
och nej jag har inte tillgång till svets där jag är nu..

/D

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
bronco_z
23 april 2014 · 604 Inlägg

Är det orginalskruven så är det bara o skaffa en skärbrännare.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
Demmpa
23 april 2014 · 329 Inlägg

bronco_z skrev:
Är det orginalskruven så är det bara o skaffa en skärbrännare.

tror det är nå biltema skit.. tydligen så hade förra ägaren satt dit dom till vinterdäcken med.. ?

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
baltis
24 april 2014 · 1 948 Inlägg

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … st-191346/

varsågod smile finns säkert att köpa styckvis med just den storleken du behöver hos andra återförsäljare. Går det inte med detta så är det svetsen som gäller.
Och sen så köper du inte nya låsbultar, låsbultar/muttrar har aldrig stoppat några tjuvar smile

mange_240
24 april 2014 · 1 562 Inlägg

Läste att du inte har tillgång till svets, men har med gott resultat svetsat fast rörstumpar med pinnsvetsen på låsbultar och sedan släppt på dem med rörtång modell större. Tänk på att jorda i rören du svetsar fast , annars är risken att du svetsar ihop hjullagren samtidigt. Rekommenderar en pinnsvets, för skyddsgasen kommer inte fram om du provar med en migsvets.

Specialraggarn
24 april 2014 · 512 Inlägg

Borrai mitte av skallen med samma.storlek som bultn. Borra tills du.kom te gängern så lossnar ju skallen.tongue

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
Demmpa
24 april 2014 · 329 Inlägg

tack för alla tips, var ner till däck verkstan idag, men dom hade inte saker till att få bort bulten.. så ska eventuellt få låna en svets i morgon,

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Jerry Reparatör
24 april 2014 · 306 Inlägg

Hur ser skallen ut?
Brukar gå fint att slå på en hylsa på den och sen skruva ut den som vanligt.

Demmpa
24 april 2014 · 329 Inlägg

Jerry skrev:
Hur ser skallen ut?
Brukar gå fint att slå på en hylsa på den och sen skruva ut den som vanligt.

har funderat på det med, men den har rörligskalle, så vet inte om man får något fäste alls..

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Evildan
24 april 2014 ·

Ta ett borr och borra i mitten som redan föreslagits, får du inte bort hjulskruven då så tar du ett större borr och borrar bort konan vartefter.

Senast redigerat av Evildan (24 april 2014)

birka76 BASS GLAD
24 april 2014 · 1 381 Inlägg

Ta en hyllsa slå den på låsbulten ... gort så flera gånger och de funkat varje gång smile
även om de varit sådan snurpruls på själv låsmuttern ... så testa de först ... de bara slå som fan ... ibland kan de gå åt 3-4 hylser smile hehehehe

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Demmpa
24 april 2014 · 329 Inlägg

tack för alla tips! fick loss den, med hjälp av era tips, knackade på hylsa 23, och sen var det bara att vrida av:)

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Jerry Reparatör
24 april 2014 · 306 Inlägg

Kul att man kunde bidra med tips som funkar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang