Koppla motstånd på tuebo spridare ?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

Nu borde ja fatta ;D Förlåt för jag verkar trög. Är lite ny på detta plus är inte riktigt HIGH på el smile Men tack för ert tålamod och hjälp smile

Så ba följa kabel härvan en bit ner nu då åh hitta skarvan/tjocka kabeln av den gröna smile tack !

Yes, inga problem... En gång i tiden fattade jag inte ens vad plus och minus är eller hur en bil funkar. Det är bara att fråga på och testa sig fram. Lycka till

Återkommer om ja lyckades med allt ;D

Fint det...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Racefactory
6 maj 2014 · 180 Inlägg

240bns skrev:
Det spelar ingen roll vilken av de gröna kablarna som går till vilken spridare eftersom alla spridarna öppnar/stänger samtidigt.

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:

Jag har gjort detta så du kan va helt säker på att jag har rätt. Vad är det för tomte som sagt att du ska göra som du gjort?

Sätt tbx de grå som de satt från början.

De gröna på varsitt stift på motståndet och den grova gröna som de tunna satt ihop med ska sitta på mittenstiftet. Det kan väl inte gå att missförstå?

Förstår jag rätt nu ? Dom gröna som går från spridarn går ihop med 1st tjockare grön kabel längre ner i kabel stammen? Och den tjockare gröna ska in i mitten och dom 4st smala ska på dom yttre stifften?

Men blir det inte fel nu när jag sätter tillbaks spridarna? Tänkte måste inte 1ans spridare vara på den rätta gröna kabel?

Precis så... Nej det spelar ingen roll. Alla 4 spridare öppnar alltid samtidigt. Alla 4 kablar går ju ihop till en. Både dom gröna och grå (totalt 8 kablar) går ju ihop med 1 grå och en grön. Låt bli de grå och klipp bort själva skarven på de gröna och sätt dit alla 5 kablarna precis som du skrev. Inget oklart nu va?

Nu är jag här igen smile har fixat nu men när ja skulle leta den större gröna kabeln så sitter den ihop med en lite mindre kabel wom har ttp en röd rand på sig ? Ska den också in i mitten på motståndet?

taxi4u Avstängd
6 maj 2014 · 14 Inlägg

sorry
byt bil

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
6 maj 2014 · 3 730 Inlägg

taxi4u skrev:
sorry
byt bil

Svälj huvudet, byt kropp och håll inne med korkade inlägg

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Racefactory
7 maj 2014 · 180 Inlägg

DiwraZ skrev:

taxi4u skrev:
sorry
byt bil

Svälj huvudet, byt kropp och håll inne med korkade inlägg

(Y)

240bns
7 maj 2014 · 1 008 Inlägg

Racefactory skrev:
Nu är jag här igen smile har fixat nu men när ja skulle leta den större gröna kabeln så sitter den ihop med en lite mindre kabel wom har ttp en röd rand på sig ? Ska den också in i mitten på motståndet?

Som jag skrev i inlägg #7 så går det en kabel till tomgångsventilen också från den skarven, den ska sitta kvar på matningskabeln.

Racefactory
7 maj 2014 · 180 Inlägg

240bns skrev:

Racefactory skrev:
Nu är jag här igen smile har fixat nu men när ja skulle leta den större gröna kabeln så sitter den ihop med en lite mindre kabel wom har ttp en röd rand på sig ? Ska den också in i mitten på motståndet?

Som jag skrev i inlägg #7 så går det en kabel till tomgångsventilen också från den skarven, den ska sitta kvar på matningskabeln.

Det är kopplat rätt nu iaf smile tack

Racefactory
14 maj 2014 · 180 Inlägg

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

kyngas skrev:
den tjockare ska in på mittre stiftet i motståndet
och dom 4smalre från spridarna ska in på dom 4andra stiftena. vilken ordning spelar ingen roll

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:
nå billiga spridare som man kan köpa begad av någon som är högohm?

Hitta dålig bild. Men såhär ser motståndet ut smile

http://img.tradera.com/medium/648/17904 … 3e90ce.jpg


EDIT: Hitta en liten bild här via google är det såhär man ska koppla?

http://cdn08.dayviews.com/103/_u3/_u1/_ … _ute_a.jpg

Han som ritat bilden får inte godkänt i Ellära eller för den delen i logiskt tänkande. Om du öppnar höljet på kabelstammen så ser du att alla 4 kablarna från spridarna (gröna) går ihop till en tjock. Klipp av där och sätt ihop den tjocka från reläet med den tjocka från kabelstammen. De övriga 4 tunna kablarna skarvar du ihop 1 och 1. Hänger du med?

Edit: Inte reläet utan givetvis Spridarmotståndet

kyngas skrev:
den tjockare ska in på mittre stiftet i motståndet
och dom 4smalre från spridarna ska in på dom 4andra stiftena. vilken ordning spelar ingen roll

Tror ni man behöv kompsänka om man ska ladda 1 bar? Och isf lättaste sättet?

Ja det måste du!! Ingen idé att hålla på med konvertering. Men dubbla packningar är ju en bra början. Sikta mer på 0,5-0,6bar.

simlar skrev:

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

DiwraZ skrev:
Han som ritat bilden får inte godkänt i Ellära eller för den delen i logiskt tänkande. Om du öppnar höljet på kabelstammen så ser du att alla 4 kablarna från spridarna (gröna) går ihop till en tjock. Klipp av där och sätt ihop den tjocka från reläet med den tjocka från kabelstammen. De övriga 4 tunna kablarna skarvar du ihop 1 och 1. Hänger du med?

Edit: Inte reläet utan givetvis Spridarmotståndet

Tror ni man behöv kompsänka om man ska ladda 1 bar? Och isf lättaste sättet?

Ja det måste du!! Ingen idé att hålla på med konvertering. Men dubbla packningar är ju en bra början. Sikta mer på 0,5-0,6bar.

Egentligen inte ifall man har en tillräckligt stor intercooler, kör på E85 och har stenkoll på att motorn inte går för snålt. Då går det att ladda 1bar med sugmotorkomp (är ju ändå bara 9,8:1 i komp.förhållande i B230F).

Blev första start idag. Och den gick igång nästan direkt och stod på tomgång sedan då ja satt mig i bilen igen så skulle ja gasa och då dog bilen vet du va problemet kan vara ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang