965 centrallås ur funktion

Vallin
24 april 2014 · 40 Inlägg

Tjena! Köpte en 965a igår, från 92. När jag kom hem och skulle låsa bilen märkte jag att den inte hade centrallås… Det är bytt inredning i den, ganska oseriöst gjort, därför tror jag inte att de kopplat de från första början. Kan någon berätta hur man gör och hur grejerna ser ut?

Tacksam för svar!

Volvo 740 "T5" (1988)
240bns
24 april 2014 · 1 008 Inlägg

Vad exakt menar du med "bytt inredning" ?
Alla 940,960 har centrallås som standardutrustning.

Vallin
24 april 2014 · 40 Inlägg

240bns skrev:
Vad exakt menar du med "bytt inredning" ?
Alla 940,960 har centrallås som standardutrustning.

Ja, ägaren innan har bytt inredning och antagligen inte kopplat in centrallåset. Dörrsidorna är från v70 eller s70. Därför undrar jag hur man kopplar in det. Tänkte skriva här och se innan jag börjar skruva ner grejerna.

Volvo 740 "T5" (1988)
240bns
25 april 2014 · 1 008 Inlägg

Okej isåfall är din fråga omöjlig att svara på.
När man tar av dörrsidorna så rör man inget kablage... det kan ju vara ett isärdraget kontaktstycke i förardörren eller defekt givare, trasig säkring eller kabelbrott mellan dörr-a-stolpe.

Börja med att kolla säkringen.
Givaren i förardörren sitter på låsmekanismen och anslut till dörrens kablage med en 4-polig svart kontakt med 3 kablar i.

Vallin
25 april 2014 · 40 Inlägg

240bns skrev:
Okej isåfall är din fråga omöjlig att svara på.
När man tar av dörrsidorna så rör man inget kablage... det kan ju vara ett isärdraget kontaktstycke i förardörren eller defekt givare, trasig säkring eller kabelbrott mellan dörr-a-stolpe.

Börja med att kolla säkringen.
Givaren i förardörren sitter på låsmekanismen och anslut till dörrens kablage med en 4-polig svart kontakt med 3 kablar i.

Okej, ska ta isär och kolla, tack för svar!

Volvo 740 "T5" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang