Kupéfläkten låter skumt. Bmw E46 -01

Bojjann
7 maj 2014 · 474 Inlägg

Tjenare! smile

I min Bmw E46 Touring -01 så låter kupéfläkten lite konstigt. Den låter typ som en v8 med förmycket hästar, den går liksom vågit och ojämt om ni förstår vad jag menar? Sen om jag vrider från kallt till varmt tar det typ 20 sekunder innan den går över till varmt..

Tror ni det kan vara fläktmotståndet, eller värmereglaget?

Nån som haft liknande problem?

Tack på förhand // Bojjan

BMW E34 540 (1994)
blink_pj
19 maj 2014 · 477 Inlägg

ta ner fläkten och kolla att den inte ligger skräp/blad i den. brukar vara rätt vanligt och kan ge ett jäkla ljud! Sitter även balansvikter på vingarna som kan ha lossnat, svårt att se/avgöra om det har lossnat någon men skadar inte att titta iaf.
Fläktmotståndet håller bara ner strömstyrkan till fläkten för att du ska kunna köra på lägre hastigheter än fullt ös.

Senast redigerat av blink_pj (19 maj 2014)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Bojjann
19 maj 2014 · 474 Inlägg

Okej, ja då får jag ta och testa de..
Men det känns lite som att den går på "intervall", den blåser, sen är det stilla, sen ger den luft i "vågor" och sen börjar de om igen :p

Senast redigerat av Bojjann (19 maj 2014)

BMW E34 540 (1994)
blink_pj
20 maj 2014 · 477 Inlägg

ok. kontakten till fläktmotståndet brukar kunna bli bränd av värmen som blir i motståndet, de kan ju göra att fläkten spökar

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Bojjann
20 maj 2014 · 474 Inlägg

Får riva någon dag och kika smile

BMW E34 540 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang