Parkera med en limousine?

Danne8331
7 maj 2014 · 649 Inlägg

Hur går det till?
Tänkte på gamla volvo/mercedes.

Hjulen lär ju hamna utanför rutan? Får man ta upp 2 platser eller blir det böter?

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
DilluTioN Renovering/film
7 maj 2014 · 129 Inlägg

Borde vara lugnt med 2 rutor. Så gör man ju om man har bil och släp i alla fall. Oavsett hur stor bilen är så borde man få parkera. Så länge det inte stör trafik eller liknande.

Golf MK1 Cab Engine Detailing
Renovering, detaljering av motor, styling mm.
Volkswagen Golf Cabriolet "Quartett Special edition" (1989)
AllRightsReserved All Rights Reserved
7 maj 2014 · 141 Inlägg

P-lisan borde ju iaf förstå att någon med limo omöjligt kan parkera i endast en ruta och därför kan du va lugn wink

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Dupond och Dupont
7 maj 2014 · 581 Inlägg

AllRightsReserved skrev:
P-lisan borde ju iaf förstå att någon med limo omöjligt kan parkera i endast en ruta och därför kan du va lugn wink

Det är inte helt omöjligt, än är inte den sista idioten född ! Finns folk till allt. wink

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
7 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Min limousiner har jag lyckats stuva in i rutorna. Alla 4 hjul innanför. Dock sticker ju överhängen ut. Lite bökigt att fickparkera men det går det med. Med släp är det lite svettigt i vissa situationer

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
AllRightsReserved All Rights Reserved
7 maj 2014 · 141 Inlägg

Dupond skrev:

AllRightsReserved skrev:
P-lisan borde ju iaf förstå att någon med limo omöjligt kan parkera i endast en ruta och därför kan du va lugn wink

Det är inte helt omöjligt, än är inte den sista idioten född ! Finns folk till allt. wink

jo det har du rätt i, men man kan ju alltid hoppas wink

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Danne8331
7 maj 2014 · 649 Inlägg

DiwraZ skrev:
Min limousiner har jag lyckats stuva in i rutorna. Alla 4 hjul innanför. Dock sticker ju överhängen ut. Lite bökigt att fickparkera men det går det med. Med släp är det lite svettigt i vissa situationer

Ok kan vara lugn då smile

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
Cadillac_The_King
7 maj 2014 ·

Tänk så här stora långa bilar tar altid 2 platser sj försöker jag snika till mig 2 platser då min är 5900mm lång värsta fall brukar jag dubbel parkera . För att mina dörrar är rätt långa . Jag vill inte buckla till bilen i jämte :-) finns det tillfälligt tom parkering i jämte så försöker parkera i mitten Av dom 2 parkeringarna . Min bil täcker än hel ruta så  värt o ta steget över A :-) oftas limo ställer sig mitt vid ingång vid på och av stigning . Men ta du 2 platser blir dom sura andra trafikanter så låt dom bli det . Störst går först :-)

mb_pucken
7 maj 2014 · 5 083 Inlägg

Har för mig att man inte får ta upp 2 rutor på längden Igentligen men enbart hjulen på fordonet behöver bara innanför rutorna tyckte jag mig läsa på någon husbilssida. Sen vet jag inte vad.p-vakten tycker om en dubbelparkering med en för lång bil. smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Cadillac_The_King
7 maj 2014 ·

mb_pucken skrev:
Har för mig att man inte får ta upp 2 rutor på längden Igentligen men enbart hjulen på fordonet behöver bara innanför rutorna tyckte jag mig läsa på någon husbilssida. Sen vet jag inte vad.p-vakten tycker om en dubbelparkering med en för lång bil. smile

Asg vem bryr sig inte jag:-)

KHRacing
8 maj 2014 ·

2 rutor = 2 biljetter.

Danne8331
8 maj 2014 · 649 Inlägg

Här där jag bor finns det inte biljetter, här parkerar man bara.

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
AllRightsReserved All Rights Reserved
8 maj 2014 · 141 Inlägg

Danne8331 skrev:
Här där jag bor finns det inte biljetter, här parkerar man bara.

Då behöver du nog inte oroa dig för p-lisor heller wink

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Danne8331
9 maj 2014 · 649 Inlägg

P böter får vi hit och dit om vi står fel.

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
fredda_king Fotograf
9 maj 2014 · 1 319 Inlägg

om man tar min bil som är 6,1m lång och 2,35m bred så behöver jag 4 rutor för att kunna parkera vettigt. så om man råkar ta 2 rutor ser jag inte som ett problem tongue

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
BudgetDunkaren Osponsrad
14 oktober 2014 · 1 631 Inlägg

min jobbebil kör jag hem med ibland och den är 5998cm lång... inga problem med lapplisorna här och dom är är alla födda av satan och urspottade ur helvetet !

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang