Volvo 855 Färddator/ El-taklucka mm.

Skogsmulle92
8 maj 2014 · 5 Inlägg

Tjena, jag funderar på att montera lite diverse delar på min 855 -93, det jag funderar på att göra är att montera en färddator i bilen istället för klockan/ tempen men jag har läst att det finns en massa olika modeller av dem, vilken ska man ha? Jag har kollat under locken där man ska sätta omkopplaren men det finns ingen sladd i just de täcklocket, får man dra en kabel dit från någon central? hmm

Jag funderar även på att byta från handvevad taklucka till en el driven glas tacklucka, jag har haft kartläsarlampan borta och kollat efter till luckan men inte hittat några, kan dom ligga en bit in eller i någon stolpe eller är det bara inte fördraget?  sad


Tack på förhand för svar smile

Meningen med livet är att bränna gummi och se lycklig ut
Tom Darth Vader
8 maj 2014 · 1 644 Inlägg

Färddator tar du bara från ett mätarhus som har en, med tillhörande knapp och monterar på din. Det finns två varianter, du har den "lilla". Du behöver dock ha den gamla varianten med gul kontakt. Tidigare än 95 tror jag. Inga mer kablar behövs än den mellan dator och knapp.

Senast redigerat av Tom (8 maj 2014)

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Skogsmulle92
8 maj 2014 · 5 Inlägg

Så om jag plockar datorn ur en skrotbil så kan jag bara ta med sladden mellan datorn och knappen då? smile

Meningen med livet är att bränna gummi och se lycklig ut
dan-kristian
8 maj 2014 · 518 Inlägg
turbodeath
8 maj 2014 · 2 452 Inlägg

se till o ta allt när det gäller knapp o kabel,för köpa det nytt på volvo för knappen o kabeln går på en tusenlapp.o köpa färddator komplet på volvo med allt går på 3000 kr...

döden kommer tillbaka
Skogsmulle92
8 maj 2014 · 5 Inlägg

okej tack så mycket för hjälpen smile

Någon som vet något om takluckan? smile

Meningen med livet är att bränna gummi och se lycklig ut
Skogsmulle92
11 maj 2014 · 5 Inlägg

Nu har jag löst det själv till viss del smile Jag hade plasten på A-stolparna borta och kollade och där fanns ingen kabel till takluckan, däremot så fanns det en kontakt vid golvet på passagerar-sidan som jag är väldigt säker på att den hör till takluckan, ska undersöka den saken närmare smile

Meningen med livet är att bränna gummi och se lycklig ut
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang