Hjälp.. Ny Kia Ceed redan rostig efter bara ett halvår...

Masquerade Aldrig nöjd
13 maj 2015 · 804 Inlägg

Nu är det ju en gammal tråd men ändå, det är ju helt otroligt att folk bland kommentarerna accepterar denna typen av rost. Det är precis det där tänket med att "det är ju så lite så det är ok" som gör att precis allt man köper idag är fuskbyggen och skräp.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Mack Forum- och sitemoderator
13 maj 2015 · 26 133 Inlägg

Masquerade skrev:
Nu är det ju en gammal tråd men ändå, det är ju helt otroligt att folk bland kommentarerna accepterar denna typen av rost. Det är precis det där tänket med att "det är ju så lite så det är ok" som gör att precis allt man köper idag är fuskbyggen och skräp.

Låt mig fråga, hur ser det ut under din CLK?
Har tämligen svårt att se att där inte finns en rostfläck på varken fram eller bakvagn..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
torsen
13 maj 2015 · 7 230 Inlägg

Läste i dag en artikel där Bosse Bildoktorn Andersson hävdar att Lexus är den sämsta bilen ur rostsynpunkt och Dacia är den bästa.yikes

Vi Bilägare har tidigare i år visat på hur mycket nyare bilar rostar under plastchoken(som ska sänka CX-värdet så att bränsleförbrukningen sänks).roll
Eftersom plastchoken inte demonteras vid den årliga kontrollbesiktningen så syns/märks inget förrän ett bromsrör eller en länkarm till hjulupphängningen brister p g a rostskada/försvagning.mad
Inte roligt för dem som har nyare bilar och inte byter bil vartannat år.sad

Masquerade Aldrig nöjd
13 maj 2015 · 804 Inlägg

Mack skrev:

Masquerade skrev:
Nu är det ju en gammal tråd men ändå, det är ju helt otroligt att folk bland kommentarerna accepterar denna typen av rost. Det är precis det där tänket med att "det är ju så lite så det är ok" som gör att precis allt man köper idag är fuskbyggen och skräp.

Låt mig fråga, hur ser det ut under din CLK?
Har tämligen svårt att se att där inte finns en rostfläck på varken fram eller bakvagn..

Köpte jag min CLK ny eller köpte jag den tio år gammal för en sjundedel av nypriset? Hade jag köpt en helt ny bil som rostade efter ett halvår hade jag ställt till med ett rent helvete för bilhandlaren..

Livet är för kort för att äga Volvo.
Mack Forum- och sitemoderator
13 maj 2015 · 26 133 Inlägg

Masquerade skrev:

Mack skrev:

Masquerade skrev:
Nu är det ju en gammal tråd men ändå, det är ju helt otroligt att folk bland kommentarerna accepterar denna typen av rost. Det är precis det där tänket med att "det är ju så lite så det är ok" som gör att precis allt man köper idag är fuskbyggen och skräp.

Låt mig fråga, hur ser det ut under din CLK?
Har tämligen svårt att se att där inte finns en rostfläck på varken fram eller bakvagn..

Köpte jag min CLK ny eller köpte jag den tio år gammal för en sjundedel av nypriset? Hade jag köpt en helt ny bil som rostade efter ett halvår hade jag ställt till med ett rent helvete för bilhandlaren..

Förvisso. Var ett dåligt exempel av mig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
DasAuto
13 maj 2015 · 2 751 Inlägg

Det är inget konstigt med rost på vissa delar. Även på min Audi så är det några detaljer under som inte är behandlade och där ytrost har satt sig. Dock är mitt avgassystem galvat eller något då det inte är rost på det. Men det enda jag anmärkte i den artkeln var att hjulet där remmen sitter var rostigt. Annars såg det inte ut o va något konstigt. Tyska bilar har väl mer behandling på sina "nakna" plåtdelar.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang