Fönsterhissar, elspeglar osv fungerar ej?

H4ST That Shit Cray
17 maj 2014 · 1 087 Inlägg

Hej!

Jo, på min Caddy så har den börjat med något dumt. Det är att elektroniken i dörrklädseln fungerar inte? Jag trodde det kunde vara fel på kabelhärvan så köpte en ny och plugga in, det är fortfarande stendött. Passagerarsidan fungerar. Kan ta upp och ner fönstrena med bilnyckeln så dörren får ju ström. Några idéer?

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
turbo98
17 maj 2014 · 1 362 Inlägg

glappt tändningslås? säkring som gått? eller så är knappsatsen i dörren slut?

H4ST That Shit Cray
17 maj 2014 · 1 087 Inlägg

turbo98 skrev:
glappt tändningslås? säkring som gått? eller så är knappsatsen i dörren slut?

Hittar ingen säkring i manualen som verkar vettig till just detta, har gjort en felsökning med utan resultat. Båda knappsatserna? Är två st separata, en till fönster och en till speglar.

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
turbo98
17 maj 2014 · 1 362 Inlägg

Ok så ingen av knappsatserna funkar, då kan du nog glömma att de e fel på den i allafall..

Mattyyy DMNDphoto
17 maj 2014 · 727 Inlägg

Fönsterhissmotorn skulle jag tro det är. Dörrstyrdonet är inbyggt i fönsterhissmotorn på dom.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
H4ST That Shit Cray
18 maj 2014 · 1 087 Inlägg

Mattyyy skrev:
Fönsterhissmotorn skulle jag tro det är. Dörrstyrdonet är inbyggt i fönsterhissmotorn på dom.

Men hade fönstret gått upp och ner via nyckeln då? (Hålla inne lås för att stänga och tvärtom). Kanske får mäta ifall de kommer någon ström ur det.

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
DilluTioN Renovering/film
18 maj 2014 · 129 Inlägg

_Hast_ skrev:

Mattyyy skrev:
Fönsterhissmotorn skulle jag tro det är. Dörrstyrdonet är inbyggt i fönsterhissmotorn på dom.

Men hade fönstret gått upp och ner via nyckeln då? (Hålla inne lås för att stänga och tvärtom). Kanske får mäta ifall de kommer någon ström ur det.

Nej, om motorn är trasig borde det inte fungera på något sätt.. Om den fungerar med nyckel så borde det inte vara någon säkring heller.. Men det känns som det mest naturliga att byta först. Allt i bilen har en säkring.

Har ju inte elhissar själv, men kan det inte finnas ett relä till dom också? Det skulle kunna vara separata till nyckel och knapp.
Annars tror jag på att testa att byta ut knappenheten.


Såg nu att någon annan skrev att styrdonet var inbyggt i motorn, då kan det ju vara fel där också. Men jag skulle kollat säkringen först! wink

Senast redigerat av DilluTioN (18 maj 2014)

Golf MK1 Cab Engine Detailing
Renovering, detaljering av motor, styling mm.
Volkswagen Golf Cabriolet "Quartett Special edition" (1989)
H4ST That Shit Cray
18 maj 2014 · 1 087 Inlägg

DilluTioN skrev:

_Hast_ skrev:

Mattyyy skrev:
Fönsterhissmotorn skulle jag tro det är. Dörrstyrdonet är inbyggt i fönsterhissmotorn på dom.

Men hade fönstret gått upp och ner via nyckeln då? (Hålla inne lås för att stänga och tvärtom). Kanske får mäta ifall de kommer någon ström ur det.

Nej, om motorn är trasig borde det inte fungera på något sätt.. Om den fungerar med nyckel så borde det inte vara någon säkring heller.. Men det känns som det mest naturliga att byta först. Allt i bilen har en säkring.

Har ju inte elhissar själv, men kan det inte finnas ett relä till dom också? Det skulle kunna vara separata till nyckel och knapp.
Annars tror jag på att testa att byta ut knappenheten.


Såg nu att någon annan skrev att styrdonet var inbyggt i motorn, då kan det ju vara fel där också. Men jag skulle kollat säkringen först! wink

Ja precis, dörrens "hjärna" sitter tillsammans med fönstermotorn och har 3st kontakter, en ingång från bilen en utgång till backspeglar och en utgång till dörren. Ska börja med att kolla om de kommer någon ström i kontakten smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Mattyyy DMNDphoto
18 maj 2014 · 727 Inlägg

_Hast_ skrev:

Mattyyy skrev:
Fönsterhissmotorn skulle jag tro det är. Dörrstyrdonet är inbyggt i fönsterhissmotorn på dom.

Men hade fönstret gått upp och ner via nyckeln då? (Hålla inne lås för att stänga och tvärtom). Kanske får mäta ifall de kommer någon ström ur det.

Missade den delen. Då borde det själva styrdonet funka. Du får prova och mäta dig fram då smile

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
turbo98
19 maj 2014 · 1 362 Inlägg

relä låter också långsökt....

vore jag dig skulle ringa nån vw verktad o kolla om de är nåt vanligt fel...

H4ST That Shit Cray
11 juni 2014 · 1 087 Inlägg

Jag gjorde så att jag plockade ner dörren, kollade så det gick ström överallt och det gör det. Tänkte att det var fel på kontrollerna ändå då och testade att köpa en ny fönsterhiss knapp. Fungerar fortfarande inte. Tillslut så hittade jag denna felkoden. Säger den er något?

http://i1184.photobucket.com/albums/z322/_Hast_/WP_20140601_12_57_26_Pro.jpg

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
fadret
11 juni 2014 · 1 125 Inlägg
Volvo V70 "Bebisen" (1998)
H4ST That Shit Cray
11 juni 2014 · 1 087 Inlägg

fadret skrev:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01331

Thanks bud!
Men undrar ändå vad det kan vara. Kan det vara så att jag köpt fel kabelhärva från skroten?

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
H4ST That Shit Cray
20 februari 2015 · 1 087 Inlägg

Jonta skrev:
Hittade du felet? Har exakt samma problem på min Caddy -06 nu

Tror det var hjärnan i dörren som hade gett upp. Sålde bilen innan jag rättade till det. Kan du öppna/stänga fönstrena via nycklen? Ifall du inte kan det är det nog bara en säkring för din del.

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Jonta
20 februari 2015 · 463 Inlägg

De funkar med nyckeln, exakt som du förklarat.
Va inne på samma spår som dig, så de blir väl att börja där då.

Tack ändå

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82
H4ST That Shit Cray
21 februari 2015 · 1 087 Inlägg

Jonta skrev:
De funkar med nyckeln, exakt som du förklarat.
Va inne på samma spår som dig, så de blir väl att börja där då.

Tack ändå

Ja om du nu byter hjärna i dörren var 100% säker på att det är samma artikelnr. För dom har bytt kabelhärvor lite bland dom olika årsmodellerna. Så du inte köper en hjärna från en 07a som kanske har en annan hjärna + kabelhärva smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang