Elfel förardörr?????

sessansan
19 maj 2014 · 5 Inlägg

Hej,

Desperat..... innan jag lämnar bilen för felsök så hoppas jag att någon av er här inne kanske kan ge mig en liten hint om vad som har hänt...
Audi A3 sportback-09, miltal 7000.
Sedan häromdagen indikerar instrumentpanelen att förardörren inte är stängd (trots att den är det), fönster och inställning av sidobackspeglar går ej att manövrera från förardörren, det gick ej heller att låsa dörren med centrallås. Vä bakdörr gick inte att öppna utifrån.

Plötsligt fungerade allt som det skulle igen..... nästan i alla fall.... åtminstone hela dagen. Nu ikväll samma skit igen!

Någon som vet??? Jag är sämst av de sämsta på bilar, är en av de där tjejerna som gillar snygga bilar, men som helst bara sätter mig och kör, men känner att jag måste få en liten susning om vad det är som händer....
Blir galen!!!!!

Ska tillägga att bilen börjat flippa efter att jag tvättade av äckliga små flugor med högtryck, och att det regnade kraftigt, men är medveten om att jag inte ska spola in i grillen såklart...

Så... HJÄÄÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/ Anna... en irriterad Anna hmm

Mack Forum- och sitemoderator
19 maj 2014 · 26 136 Inlägg

Själv gissar jag på att det är fukt i säkringsboxen/centralen under huven.
Då kan dom allra lustigaste felen uppstå.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Parsan
20 maj 2014 · 166 Inlägg

Jag tycker det låter som att det är kablar som är av i dörrgenomföringen,eller iaf på väg att gå av.lätta lite lätt på damasken och kolla om du kan se några skadade kablar.

Audi S4 "Vinterpulkan." (1999)
Evildan
20 maj 2014 ·

Prova att ställa in en värmefläkt i kupén, är det fukt kan det fungera.
Öppna säkringsdosan i motorutrymmet och se om du har fukt på insidan av locket, har du det har du säkerligen även fukt nere i dosan.
Testa att "rycka" lite försiktigt i kabelstammen som försvinner in i förardörren, är det något glapp i den så kan det upptäckas på så vis med lite tur.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang