Problem med bilen.... Volvo 740, går illa?

-Volvo-Frallarn-
21 maj 2014 · 95 Inlägg

tjenare skulle se om någon här skulle kunna hjälpa mej.. tror jag är i rätt tråd tongue

har en volvo 740 som började gå rynkigt o tappade orken, men ibland kunde man köra en bra bit innan de kom men ibland kom de med en gång så vi tittade tändkablar, tändstift liknade men såg bra ut, titta felkoder o så. byte även LMM..

sen igår skulle ja vissa far min hur den beträdde sen, när vi då körde märktes de knappt av men efter far åkte hem så skulle ja ut o åka o se ur den gick o då började de låta om något relä o bilen började hoppa och ha sej sen bara dog den...

så började se vilket relä de kunnat vara så märkte ja att de var bränsle relät som låter som fan, så byte det men de ja byte till låter lika dant så funderar på om de kan va något annat men när man tar ut relät så blir de tyst.. o som sagt bilen är stendöd..

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
Evildan
21 maj 2014 ·

Kan vara bränslepumpen som sagt upp sig.

-Volvo-Frallarn-
21 maj 2014 · 95 Inlägg

Evildan skrev:
Kan vara bränslepumpen som sagt upp sig.

den bytes mot en annan, men som sagt låter relät när pumpen get sej ? då menar ja verkligen låter! x)

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
jonTe
22 maj 2014 · 5 710 Inlägg

Rätt vanligt fel att relät ger upp. Låter det samtidigt som bilen börjar gå illa är felet ganska uppenbart?

MVH Jonas
..............
-Volvo-Frallarn-
22 maj 2014 · 95 Inlägg

jonTe skrev:
Rätt vanligt fel att relät ger upp. Låter det samtidigt som bilen börjar gå illa är felet ganska uppenbart?

relät låter hela tiden när tändningen är på och bilen går inte att start men ska byta pump nu i helgen för va ja förstår har den get upp så vi får se efter de om den vill starta o gå bättre wink

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
-Volvo-Frallarn-
3 juni 2014 · 95 Inlägg

byt bränslepump och tittat den under bilen och de funkar, bilen har även fått nytt spridare relä och går ändå dåligt... den rycker och går ojämnt vid jämn gas och känns som den misständer..

någon som kan ge exempel på vad de kan vara ? hör att de ska sitta en givare mellan motor och växellåda som kan va orsaken till detta, hör att den kan svullna om den börjar ge sej stämmer detta ? titta lite snabbt men så bra ut men ska ta bort och titta imorgon wink

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
Drönirettab
3 juni 2014 · 21 761 Inlägg

Du skrev tidigare att du bytte bränslerelät, men att det fortfarande lät likadant.

Var det ett nytt relä du satte dit eller ett begagnat?

Om det var ett nytt relä så bör man ju kunna anse att det ska vara helt, i så fall är det kanske glappkontakt i någon kabel som ger spänning till reläspolen/spolarna. Jag är osäker på om tändlägesgivaren (den du menar som sitter på sprängkåpan) kan ge såna där fenomen. hmm

-Volvo-Frallarn-
3 juni 2014 · 95 Inlägg

Drönirettab skrev:
Du skrev tidigare att du bytte bränslerelät, men att det fortfarande lät likadant.

Var det ett nytt relä du satte dit eller ett begagnat?

Om det var ett nytt relä så bör man ju kunna anse att det ska vara helt, i så fall är det kanske glappkontakt i någon kabel som ger spänning till reläspolen/spolarna. Jag är osäker på om tändlägesgivaren (den du menar som sitter på sprängkåpan) kan ge såna där fenomen. hmm

byt relä samt smörjt alla kontakter till spridar relät samt spridare o liknade och de låter inte längre men bilen gr som sagt likadant.. men han gick bra ett tag men ska byta tändkablar titta de kontakten som sagt samt byta fördelar lock o rotor imorgon.. smile

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
volvoqq Lastbilsmekaniker
4 juni 2014 · 5 135 Inlägg

När är bränslefiltret bytt på den senast?

Evildan
4 juni 2014 ·

-Volvo-Frallarn- skrev:

Drönirettab skrev:
Du skrev tidigare att du bytte bränslerelät, men att det fortfarande lät likadant.

Var det ett nytt relä du satte dit eller ett begagnat?

Om det var ett nytt relä så bör man ju kunna anse att det ska vara helt, i så fall är det kanske glappkontakt i någon kabel som ger spänning till reläspolen/spolarna. Jag är osäker på om tändlägesgivaren (den du menar som sitter på sprängkåpan) kan ge såna där fenomen. hmm

byt relä samt smörjt alla kontakter till spridar relät samt spridare o liknade och de låter inte längre men bilen gr som sagt likadant.. men han gick bra ett tag men ska byta tändkablar titta de kontakten som sagt samt byta fördelar lock o rotor imorgon.. smile

Bränslepumpsreläet du har satt dit, var det spritt nytt från lagerhyllan eller ett begagnat?

-Volvo-Frallarn-
4 juni 2014 · 95 Inlägg

Evildan skrev:

-Volvo-Frallarn- skrev:

Drönirettab skrev:
Du skrev tidigare att du bytte bränslerelät, men att det fortfarande lät likadant.

Var det ett nytt relä du satte dit eller ett begagnat?

Om det var ett nytt relä så bör man ju kunna anse att det ska vara helt, i så fall är det kanske glappkontakt i någon kabel som ger spänning till reläspolen/spolarna. Jag är osäker på om tändlägesgivaren (den du menar som sitter på sprängkåpan) kan ge såna där fenomen. hmm

byt relä samt smörjt alla kontakter till spridar relät samt spridare o liknade och de låter inte längre men bilen gr som sagt likadant.. men han gick bra ett tag men ska byta tändkablar titta de kontakten som sagt samt byta fördelar lock o rotor imorgon.. smile

Bränslepumpsreläet du har satt dit, var det spritt nytt från lagerhyllan eller ett begagnat?

de va begagnat av en kompis till far, han hade det i sin volvo 740 så tror att de var fullfungerande o ja hade samma problem, men han får ju bensin hela vägen o går att köra men de känns som han misständer, o tändkablarna o fördelarlock rotor o liknade vet jag inte om de är bytt någon gång så skadar ju inte att byta endå wink ska även köpa bränslefilter och tändkablar, trädstift idag smile

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
-Volvo-Frallarn-
8 juni 2014 · 95 Inlägg

har nu bytt tändkablar, rotor, fördelarlock, tändstift och bensinfilter och bilen går fortfarande dåligt....

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
-Volvo-Frallarn-
11 juni 2014 · 95 Inlägg

tjaa... skulle byta vevhusgivare/svänghjulsgivare/impulsgivare va man nu föredrar wink men den satt så hårt och plasten va så förstörd att när jag drog så gick skiten av och sitter nu fast och  försökt med alla sätt men sitter fast.. så imorgon blir de ta ner lådan och ta bort den.. jobbigt men de får la går.. fanskapet måste ju gå, nu när sommaren börjar wink

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
Pantsfoff
11 juni 2014 · 204 Inlägg

Har du kollat så den inte tar tjyvluft? Det kan ge upphov till ryckningar och alla möjliga fel!

Evildan
11 juni 2014 ·

-Volvo-Frallarn- skrev:

Evildan skrev:

-Volvo-Frallarn- skrev:

byt relä samt smörjt alla kontakter till spridar relät samt spridare o liknade och de låter inte längre men bilen gr som sagt likadant.. men han gick bra ett tag men ska byta tändkablar titta de kontakten som sagt samt byta fördelar lock o rotor imorgon.. smile

Bränslepumpsreläet du har satt dit, var det spritt nytt från lagerhyllan eller ett begagnat?

de va begagnat av en kompis till far, han hade det i sin volvo 740 så tror att de var fullfungerande o ja hade samma problem, men han får ju bensin hela vägen o går att köra men de känns som han misständer, o tändkablarna o fördelarlock rotor o liknade vet jag inte om de är bytt någon gång så skadar ju inte att byta endå wink ska även köpa bränslefilter och tändkablar, trädstift idag smile

Fungerar den bilen problemfritt?
Provade du att montera ditt relä i den bilen? För att se hur den då beter sig.

-Volvo-Frallarn-
12 juni 2014 · 95 Inlägg

Pantsfoff skrev:
Har du kollat så den inte tar tjyvluft? Det kan ge upphov till ryckningar och alla möjliga fel!

jupp tagit startgas o tittat o tar ingen tjvluft wink

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
-Volvo-Frallarn-
12 juni 2014 · 95 Inlägg

Evildan skrev:

-Volvo-Frallarn- skrev:

Evildan skrev:

Bränslepumpsreläet du har satt dit, var det spritt nytt från lagerhyllan eller ett begagnat?

de va begagnat av en kompis till far, han hade det i sin volvo 740 så tror att de var fullfungerande o ja hade samma problem, men han får ju bensin hela vägen o går att köra men de känns som han misständer, o tändkablarna o fördelarlock rotor o liknade vet jag inte om de är bytt någon gång så skadar ju inte att byta endå wink ska även köpa bränslefilter och tändkablar, trädstift idag smile

Fungerar den bilen problemfritt?
Provade du att montera ditt relä i den bilen? För att se hur den då beter sig.

a den bilen funkade som den skulle enligt far o ha som ägde den, ne prova inte mitt i hans men hans i min och den gick exakt lika dant..

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
Volvo_740_stoffe
12 juni 2014 · 22 Inlägg

rycker den på låga varav e4nbart eller hela tiden? och går den väldigt ojämnt när du kör? är den svårstarat?

Hillman super minx "Garagets första Hillman" (1964)
Ford Thunderbird "Blixten" (1968)
-Volvo-Frallarn-
12 juni 2014 · 95 Inlägg

Volvo_740_stoffe skrev:
rycker den på låga varav e4nbart eller hela tiden? och går den väldigt ojämnt när du kör? är den svårstarat?

lätt startad men missar i tändning känns de som, och den hoppar och har sej hela tiden och har ingen ork men måste byta den givaren som ja gjorde sönder xD sen får vi se ska även titta så remmen inte har hoppat någon kugg.. tongue

BMW E30 318is "Dailydrift" (1990)
Bilnorden
12 juni 2014 · 294 Inlägg

Hur är jord flätan mellan chassiet o motorn?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang