SAAB 9-3 Elfel?

everslick
22 maj 2014 · 1 Inlägg

Jag har lite olika problem med min SAAB 9-3 2011 och det är oklart vad de beror på. Det enda jag kan härleda till är att frugan körde på en trottoarkant häromdagen så att höger bakvagn fick en liten smäll och sen dess fungerar inte följande längre:

* AC är ur funktion. Fläktarna går men ingen kyla kommer ut. Osäkert om det har något med trottoaren att göra, den kanske inte fungerat innan eftersom jag köpte bilen i December och det är först nu som ACn får jobba. Stänger jag av AC så slutar det surra men fläktarna går fortfarande. Slår jag på den så klickar det till och det verkar som att ACn jobbar men ingen kyla kommer ut.

* Parkeringshjälpen bak har slutat att fungera. Alla sensorer verkar hela vad jag kan se och bilen är nytvättad. Får ingen ljudsignal alls längre.

* Vindrutetorkaren till bakrutan har också slutat att fungera i samband med allt annat.

Jag har kollat alla säkringar, de är hela. Jag köpte till och med en OBD adapter och pluggade i men bilen rapporterar inga fel. Jag har kopplat loss batteriet och bilen stå utan ström några minuter för att "reseta datorn" så att säga men det fungerade inte heller.

Jag ringde Bilpartner idag och frågade om de kunde kolla på det. Jo, det kunde de men de ville ha 1888:- för att felsöka ACn och 1200:- för att felsöka parkeringshjälpen så innan jag lägger mer än 3000 kronor på att få veta vad felet är så hoppas jag att det finns lite erfarenhet här på forumet. Hjälp?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang