Grundinställning k-jet

kevska
27 maj 2014 · 12 Inlägg

Hej!

Behöver hjälp med att göra en grundinställning på min B230E.

Finns det något enkelt sätt att göra en grundinställning på co-skruven? Typ skruva in den max och tillbaks 3 varv. Har inte tillgång till någon avgasmätare. Hur ska justeringen på insuget stå?

Tack på förhand!roll

Volvo 744 GLE "MLZ" (1987)
kevska
23 november 2014 · 12 Inlägg

Ingen som vet?

Volvo 744 GLE "MLZ" (1987)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 november 2014 · 13 669 Inlägg

finns inga direkta genvägar...man ska helt enkelt ge fan i skruven från början. skruvar man på känn så slutar det oftast i att man har en bil som går riktigt skit. lös en mätare helt enkelt en som mäter dom moderna bilarna.  ställ efter lappen i motorutrymmet. och där Hc är som lägst. ta ur insexnyckeln mellan ändringarna och varva till. när hc är som lägst kommer motorn gå som bäst... gör STOR skillnad.. och helt klart värt besväret. tar dock längre tid och inget en vanlig verkstad gör . om du hittar en som ens vet vad ett k-jet är för nått smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
kevska
24 november 2014 · 12 Inlägg

Tack för svaret! Bilen har inte gått bra sen jag köpte den, de hade dolat med skruven å försökt att få fram bränsle när det var tankarmaturen som var knas. Ska det komma bensin ur spridarna om man trycksätter dom? (Tvångskör pumparna) Alltså när luftmängdmätarens skiva är i bottenläge, eller är det först när skivan börjar sugas upp som det ska komma bensin? Tänkte först och främst göra en inställning så att man kunde köra bilen till verkstad. Går fordonsprogrammet och har först nu tillgång till mätare på praktikplatsen.

Senast redigerat av KevinSkaret (24 november 2014)

Volvo 744 GLE "MLZ" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang