Passat 2007 med fel på bakljuet

turbogura
30 maj 2014 · 37 Inlägg

hej har en passat 2007 som har lite fel på bakljuet
det är så att vänster bakljus lyser som det skall när jag låser upp bilen sen slocknar den ytre delen av det. så bara den inre delen bra lysen

bilen indikerar den att bakljuset vänster bak inte lyser

tips på vad det kan vara?

Volkswagen passat "putte" (2007)
Mack Forum- och sitemoderator
30 maj 2014 · 26 136 Inlägg

turbogura skrev:
hej har en passat 2007 som har lite fel på bakljuet
det är så att vänster bakljus lyser som det skall när jag låser upp bilen sen slocknar den ytre delen av det. så bara den inre delen bra lysen

bilen indikerar den att bakljuset vänster bak inte lyser

tips på vad det kan vara?

Förlåt men..va?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
turbogura
30 maj 2014 · 37 Inlägg

Mack skrev:

turbogura skrev:
hej har en passat 2007 som har lite fel på bakljuet
det är så att vänster bakljus lyser som det skall när jag låser upp bilen sen slocknar den ytre delen av det. så bara den inre delen bra lysen

bilen indikerar den att bakljuset vänster bak inte lyser

tips på vad det kan vara?

Förlåt men..va?

varför den släcker ner den yttre delen

Volkswagen passat "putte" (2007)
mb_pucken
30 maj 2014 · 5 087 Inlägg

Diodbaklysen. Inte alls ovanligt att en eller flera dioder går sönder (eller om det är nått i elektroniken) brukar bete seg lite olika. Ibland slocknar dom efter blinkers eller bromsljus och i vissa fall är dom bara död.
Kan gå att fixa men på jobbet byter vi hela bakljus.
Vet inte om det går att få något bidrag från vag men vet att vi bytt några på goodwill där vag betalar hela delar av reparationen smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
turbogura
30 maj 2014 · 37 Inlägg

mb_pucken skrev:
Diodbaklysen. Inte alls ovanligt att en eller flera dioder går sönder (eller om det är nått i elektroniken) brukar bete seg lite olika. Ibland slocknar dom efter blinkers eller bromsljus och i vissa fall är dom bara död.
Kan gå att fixa men på jobbet byter vi hela bakljus.
Vet inte om det går att få något bidrag från vag men vet att vi bytt några på goodwill där vag betalar hela delar av reparationen smile

den ända som jag är lite bryd på är att hela ljuset lyser när jag låser upp bilen sen slocknar den yttre ringen

Volkswagen passat "putte" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang