Hastighetsmätare Golf III

Dinomannen_89
2 juni 2014 · 20 Inlägg

Hejsan är det någon som vet vad det kan vara för fel på min hastighetsmätare? jag har låtit bilen ståt i varmgarage under vintern och har pysslat lite med inredningen i bilen och skaffat nytt batteri då det gamla va dåligt. bilen stod hela vintern utan batteri och nu när det är nytt och jag vrider på tändningen så står det Error i displayen. och hastigheter slår runt och hamnar i bottenläge. startar jag bilen blir det ingen skillnad. står fortfarande Error i displayen som även visar mätarställningen innan tändningen slås på och även om jag låter bilen vara igång så försvinner Error texten och kilometerna visas, men ändå ingen hastighet som visas då nålen slagit runt till botten.

hoppas på svar från någon som löst liknande problem smile

"Haters don't really hate you,
they hate themselves cause you're a reflection of what they wish to be"
Volkswagen Golf III "Devil" (1994)
Ford Focus (2002)
zzr94092
2 juni 2014 · 4 385 Inlägg

alla kablar anslutna på batt,?ta bort plus eller minus på batt , och anslut efter en stund.

Dinomannen_89
2 juni 2014 · 20 Inlägg

yes alla kablar är anslutna. tagit ur kabeln till hastighetsmätaren och satt tillbaka den men utan resultat. står fortfarande bara error. och det är bara hastighetsmätaren som nålen slår runt till bottenläget. varvräknaren,tankmätaren och kylarn visar som den ska.

"Haters don't really hate you,
they hate themselves cause you're a reflection of what they wish to be"
Volkswagen Golf III "Devil" (1994)
Ford Focus (2002)
zzr94092
2 juni 2014 · 4 385 Inlägg

har du provat att starta bilen,kanske dåligt med kräm i batt?, ,prova den gammla TV rep metoden annars,bulta/slå till på instrumentbrädan..

Dinomannen_89
2 juni 2014 · 20 Inlägg

Yes jag har startat bilen. kräm finns det. nytt batteri så inte det som är felet. nja vill helst inte banka på min ny lackerade instrumentpanel smile

"Haters don't really hate you,
they hate themselves cause you're a reflection of what they wish to be"
Ford Focus (2002)
Volkswagen Golf III "Devil" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang