Säkring innerbelysning/elhissar går sönder Audi A6 -00 (C5)

Klii
8 juni 2014 · 195 Inlägg

Hej!

Jag har ett konstigt problem med min Audi A6.
Säkringen till innerbelysning/elhissar går sönder av någon anledning och det känns som om jag har felsökt på alla tänkbara ställen som kan orsaka problemet. Jag har kollat alla kablar som går in till dörren och alla är hela. Jag har kollat CCM modulen under mattan på förarsidan och den verkar inte heller vara något fel på.

Det konstiga är att säkringen kan gå precis när som helst. Den går även fast man inte sitter i bilen eller trycker på någon knapp eller något. Ibland kan det även fungera i flera timmar utan problem.

Någon som har något förslag på vad som kan vara problemet.
Hjälp uppskattas verkligen!

Med vänlig hälsning, Klii

Pierre92
8 juni 2014 · 15 Inlägg

sätt i en större så är det fixat big_smile

Klii
8 juni 2014 · 195 Inlägg

Pierre92 skrev:
sätt i en större så är det fixat big_smile

Hahah skippar nog den nödlösningen ;D

stuback
9 juni 2014 · 17 Inlägg

Det låter ju som något fel i en dörr, det är ju där det kan ske en mekanisk åverkan. Ett förslag om det går är och om det finns tillgång är att koppla ur tex tre dörrar, se om felet slutar. Sedan fortsätta med nästa dörr osv. Men bara ha en dörr i taget inkopplad. Då vet du ju i alla fall lite om vart felet finns, men vet att det är svårt att komma åt kopplingar mm. Men såna oregelbundna fel är svåra att finna, men med tålamod och att ta det i tur och ordning så man kan bocka av felkällor, men det är ingen enkel felsökning.

lighter22
9 juni 2014 · 436 Inlägg

låter som att det är comfort modulen som gått (väldigt vanligt fel) eller så har du kortslutning-glapp kontakt nånstans.

Klii
9 juni 2014 · 195 Inlägg

Ville bara berätta för alla som kanske har samma fel att jag har hittat och åtgärdat problemet. Det var en av kablarna som går till fotbelysningen under förarstolen som hade gått av inne i stolen och kommit åt jord lite när som helst.
Tack endå alla för hjälpen! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang