240 B21A varvar inte upp/plöddrar

telecom
10 juni 2014 · 47 Inlägg

hallå!

har problem med min b21a. Den vill inte varva upp längre och smäller o går riktigt ojämt. det började efter lite varvning en kväll. efter den kvällen stog tändningen 20 grader fel, så remmen har väl hoppat?
jag har självklart kollat de vanliga sakerna som

membranet
brytare
rotor
fördelare
kondensater
k-sprit

någon som har några idéer vad som kan vara fel?

mvh

Volvo s80 "klas-göran" (1999)
Volvo 945 LTT "Prosit" (1996)
Dr_struts
10 juni 2014 · 1 861 Inlägg

Har du kollat så att remmen står rätt? Det är ju inte så svårt och låter ganska rimligt...

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
telecom
10 juni 2014 · 47 Inlägg

Dr_struts skrev:
Har du kollat så att remmen står rätt? Det är ju inte så svårt och låter ganska rimligt...

jo då de är fixat..

Volvo 945 LTT "Prosit" (1996)
Volvo s80 "klas-göran" (1999)
Dr_struts
10 juni 2014 · 1 861 Inlägg

telecom skrev:

Dr_struts skrev:
Har du kollat så att remmen står rätt? Det är ju inte så svårt och låter ganska rimligt...

jo då de är fixat..

Hur står tändningen nu då?

Trevlig gnista på alla stift?

Inge avgasläckage som är märkbart stort?

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
telecom
10 juni 2014 · 47 Inlägg

Dr_struts skrev:

telecom skrev:

Dr_struts skrev:
Har du kollat så att remmen står rätt? Det är ju inte så svårt och låter ganska rimligt...

jo då de är fixat..

Hur står tändningen nu då?

Trevlig gnista på alla stift?

Inge avgasläckage som är märkbart stort?

tändningen "pendlar" mellan 10-12 grader svårt att se exakt.
gnistan har jag iof inte kollat på, men den går på alla 4.
inget läckage alls någonstans.

Volvo 945 LTT "Prosit" (1996)
Volvo s80 "klas-göran" (1999)
Dr_struts
10 juni 2014 · 1 861 Inlägg

telecom skrev:

Dr_struts skrev:

telecom skrev:

jo då de är fixat..

Hur står tändningen nu då?

Trevlig gnista på alla stift?

Inge avgasläckage som är märkbart stort?

tändningen "pendlar" mellan 10-12 grader svårt att se exakt.
gnistan har jag iof inte kollat på, men den går på alla 4.
inget läckage alls någonstans.

Kan vara att gnistan inte orkar brinna när den utsätts för komp! Vad kör du för gap på stiften?

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
10 juni 2014 · 2 390 Inlägg

Ställt in Brytarspetsarna ordentligt?

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
telecom
11 juni 2014 · 47 Inlägg

Dr_struts skrev:

telecom skrev:

Dr_struts skrev:

Hur står tändningen nu då?

Trevlig gnista på alla stift?

Inge avgasläckage som är märkbart stort?

tändningen "pendlar" mellan 10-12 grader svårt att se exakt.
gnistan har jag iof inte kollat på, men den går på alla 4.
inget läckage alls någonstans.

Kan vara att gnistan inte orkar brinna när den utsätts för komp! Vad kör du för gap på stiften?

köpte helt nya stift idag o jag kör på 0.7i gap. dock märkte jag att om jag drar in chocken fullt o gasar så går den exakt som den ska.

så det lär ju vara förgasaren de är något fel på så den får för lite soppa?
vad tror du?

Volvo s80 "klas-göran" (1999)
Volvo 945 LTT "Prosit" (1996)
telecom
11 juni 2014 · 47 Inlägg

_Performance_ skrev:
Ställt in Brytarspetsarna ordentligt?

ja enligt min förmåga så ska den stå rätt iaf

Volvo 945 LTT "Prosit" (1996)
Volvo s80 "klas-göran" (1999)
Tampongpunkarn
29 juli 2014 · 786 Inlägg

föggen sitter inte heller lös? För varvstoppade med min b200k motor lite för mye, så var det Föggen som satt lös. även ventilspelen kan bli åt helvetet

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang