Lysande skärm blinkers med strömbrytare?

volvo-majkii
14 juni 2014 · 548 Inlägg

Nej jag vet det, men det jag är lite så över är själva strömbrytaren.. om lägena i den tex är för nära så det kanske blir kontakt mellan plus och minus osv.. hmm

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
Dr_struts
14 juni 2014 · 1 861 Inlägg

volvo-majkii skrev:
Nej jag vet det, men det jag är lite så över är själva strömbrytaren.. om lägena i den tex är för nära så det kanske blir kontakt mellan plus och minus osv.. hmm

en säkring löser ju det lätt ^^ + att du har ett neutralt läge mellan! smile

Senast redigerat av Dr_struts (14 juni 2014)

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
SimonT Egen
14 juni 2014 · 277 Inlägg

Dr_struts skrev:

SimonT skrev:
Fattar inte, varför vill du kunna stänga av de?
Ska du ha de lysande så koppla du ju pljus + på sidoblinkers minus. Jävla skit å ända om det å ha brytare å grejer

För att det är olagligt? ^^

Det är inte olagligt, om du inte menar dem framåt, sidoblinkers får du ha lysande som sidomarkering

Dr_struts
14 juni 2014 · 1 861 Inlägg

SimonT skrev:

Dr_struts skrev:

SimonT skrev:
Fattar inte, varför vill du kunna stänga av de?
Ska du ha de lysande så koppla du ju pljus + på sidoblinkers minus. Jävla skit å ända om det å ha brytare å grejer

För att det är olagligt? ^^

Det är inte olagligt, om du inte menar dem framåt, sidoblinkers får du ha lysande som sidomarkering

Mig veterligen så ska lampor va E märkta för att va lagliga och då är dom godkända för den lampsorten så om man börjar modda dom så blir dom olagliga...

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
volvo-majkii
14 juni 2014 · 548 Inlägg

SimonT skrev:

Dr_struts skrev:

SimonT skrev:
Fattar inte, varför vill du kunna stänga av de?
Ska du ha de lysande så koppla du ju pljus + på sidoblinkers minus. Jävla skit å ända om det å ha brytare å grejer

För att det är olagligt? ^^

Det är inte olagligt, om du inte menar dem framåt, sidoblinkers får du ha lysande som sidomarkering

Du har verkligen inte kollar runt på diverse forum här på garaget om just lysande skärm blinkers? Det ÄR olagligt.. blivit konstaterat flertalet gånger och jag vet att det är olagligt också då en kompis fick en varning utav en polis på det.. Sen om besiktningar osv släpper igenom det eller ej är skit samma.. är som sagt de som gör fel då.. smile
Edit: skall du ha sidomarkeringar som nyare volvosar tex så får det tyvärr inte vara i blinkers glaset.. hmm

Senast redigerat av volvo-majkii (14 juni 2014)

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
PMPerformance
14 juni 2014 · 2 266 Inlägg

Ett växelrelä har jag för en kompis använde och drog ena blinkers kabeln genom samt en plus så skifta han mellan släckt och lysande blinkers.

svetsdiff !!!
volvo-majkii
14 juni 2014 · 548 Inlägg

PMPerformance skrev:
Ett växelrelä har jag för en kompis använde och drog ena blinkers kabeln genom samt en plus så skifta han mellan släckt och lysande blinkers.

okey.. jo ska kolla på olika lösningar.. smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang