Vindrutetorkarna slutade fungera medan jag körde

bluewhale
21 juni 2014 · 12 Inlägg

Hej!

Är ny medlem så ni får ursäkta ev fel!
Har en Renault megane ba 1.6l  2002.


Medan jag kör på motorvägen idag i lite över 100 och samtidigt som det regnar så slutar vindrutetorkarna att fungera. De stannar på mitten och fick gå av motorvägen så snabbt som möjligt för det gick inte att se! Nu till problemet, det går att spruta vatten men torkarna rör sig inte! När jag försöker slå på de, så hör jag ett klick som kommer under instrumentbrädan och  jag tror det är reläet.
Vad tror ni är problemet och hur åtgärdar man det?


Tack på förhand och

Senast redigerat av bluewhale (21 juni 2014)

240bns
22 juni 2014 · 1 008 Inlägg

Kollat säkringen ?

När torkarna fungerat, har dom haft bra fart eller har dom varit lite seg?

Jag har bytt torkarmekanism och torkarmotor på några stycken megane där axlarna har kärvat fast så torkarna gått tungt och därefter plågat sönder torkarmotorn.

bluewhale
22 juni 2014 · 12 Inlägg

240bns skrev:
Kollat säkringen ?

När torkarna fungerat, har dom haft bra fart eller har dom varit lite seg?

Jag har bytt torkarmekanism och torkarmotor på några stycken megane där axlarna har kärvat fast så torkarna gått tungt och därefter plågat sönder torkarmotorn.

Säkringrn är hel. När de fungerade, så kunde man justera farten, dvs torkarna fungerade bra.  Bakrutetorkarna fungerar, så det nåste väl vara något där framme?

bluewhale
22 juni 2014 · 12 Inlägg

Ingen???

Mreque89 Oturen själv
26 juni 2014 · 593 Inlägg

Kolla över sladdarna till torkarmotorn, la de bara av helt plötsligt kan det ju vara något kabelbrott.
annars byt Torkararmatur och torkarmotor ( Sitter ihop ) är en barnlek.

Brum
bluewhale
29 juni 2014 · 12 Inlägg

Mreque89 skrev:
Kolla över sladdarna till torkarmotorn, la de bara av helt plötsligt kan det ju vara något kabelbrott.
annars byt Torkararmatur och torkarmotor ( Sitter ihop ) är en barnlek.

Tack för svar! Hittade felet och det var glapp på den här "kåpan" som ansluts till torkarmotorn. Vad är dey för något och kam man byta bara den eller måstr man byta hela torkarmotorn?


http://www.ladda-upp.se/image.php?id=10 … ;size=full

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang