Köpa eftermarknads trådlös centrallåsstyrning med larm?

EPG Kärnkraftstomte
27 juni 2014 · 766 Inlägg

Jag har ju centrallås i min VW-buss, dock så finns det ju inte någon fjärrkontroll så att man kan låsa/låsa upp trådlöst utan man får vrida om nyckeln så låses alla dörrar upp (eller rättare sagt så är det så det ska fungera).

Jag vill kunna låsa samt låsa upp bilen med en fjärrkontroll, jag har även satt dit en solenoid i bagageluckan som låser upp det låset så fjärrkontrollen måste även ha en knapp som går att programmera till att öppna denna.

Dessutom vill jag ha ett rejält larm till bilen som gärna kan vara integrerat med centrallåssystemet.

Det jag funderar över är om man vågar handla detta på Ebay? Jag funderar mest på säkerheten, om man köper något billigt skit hur enkelt är det att hacka?
Jag menar köper man 100 stycken "made in China-kit", finns det då risk att flera av dom har samma kodning eller är de så pass seriösa att det går X antal tusen kodningar innan man kommer tillbaka till samma igen? Elle kanske att ett kit från en annan tillverkare har samma kodning t.ex?

Jag tänker inte handla det billigaste jag hittar men köper antagligen inte det dyraste heller. Ungefär vilka pengar bör jag lägga för att få ett någorlunda vettigt system?

Sen vill jag som sagt var även ha en rejäl siren som låter tillräckligt högt för att skrämma iväg den mest envisa inbrottstjuven men om den som följer med är för tyst så går ju den att byta ut relativt enkelt.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
EPG Kärnkraftstomte
27 juni 2014 · 766 Inlägg

Finns ju system av fabrikat "Viper" för under 1000:- och det rymms deffinitivt i min budget, kan tänka mig att betala 2K tillomed. Är ett sådant system bra? (säkert).

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
TomBjorklund VAGIS Car Club
28 juni 2014 · 1 093 Inlägg

Kika vad ett Defa-larm kostar och fundera över vad lite kvalité kostar, sen börjar du kika vad du behöver för funktioner smile men det är om du ska ha lite kvalité.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
mb_pucken
28 juni 2014 · 5 087 Inlägg

Lägger min röst på defa jag med. Detta för att det ät ett bra larm men framförallt finns det delar och kunskap om det. Tex fjärrar kan nästan vilken reservdelsfirma fixa.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
volvoqq Lastbilsmekaniker
28 juni 2014 · 5 138 Inlägg

Jag har monterat ett defa larm i en lastbil var ett helvete, dom skickar ej med elsheman och styrenheten är tom när den kommer så man måste registrera sig hos defa eftersom jag gjorde det på jobbet så gick det att registera sig hos dom tror inte du kommer få göra det, så du kommer bli tvungen att lämna in bilen för att få det fixat

TomBjorklund VAGIS Car Club
28 juni 2014 · 1 093 Inlägg

Jag menade mer att ska man ha ett larm som man vill lita på så får man hosta upp stålar

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
EPG Kärnkraftstomte
28 juni 2014 · 766 Inlägg

Jag vill ju göra installationen själv smile
Jag hittar inget när jag söker på "Defa security", "Defa alarm", "Defa remote control" etc. på Ebay...
Bara kupé/motorvärmare... hmm

Senast redigerat av EPG (28 juni 2014)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Erick
28 juni 2014 · 4 767 Inlägg

Defa larm är suveräna. Installerar man dom rätt krånglar dom "aldrig".
Jag har installerat flera hundra st senaste 10 åren..

Dvs90 kommer "tomt" som sagt och måste programmeras till den bilen det ska installeras i.

Vad är det för bil och årsmodell du har?
Jag kan kolla om det finns kopplingsschema till din modell.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
EPG Kärnkraftstomte
28 juni 2014 · 766 Inlägg

Kopplingsschema till bilen har jag redan så vet jag bara vilka in och utgångar på själva centralenheten man ska använda sig av så kan jag fixa resten själv.

Bilen är en gammal VW-buss från 1980-talet.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
EPG Kärnkraftstomte
28 juni 2014 · 766 Inlägg
Håll avståndet till bakomvarande fordon!
andreas_1996
28 juni 2014 · 951 Inlägg

har du kollat med vikinglarm smile dom verkar bra .

Senast redigerat av andreas_1996 (28 juni 2014)

Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Erick
28 juni 2014 · 4 767 Inlägg

Defa är enormt stora.

Skillnaden är att Defa inte är ett larm som säljes direkt till konsument, därav är det som slutkund svårt att hitta info om Defa.

Är man ÅF finns hur mkt dokumentation och support som helst.

Är du intresserad av ett Defa, vilket inte är nån kinaskit som det mesta du länkat ovan, kan jag hjälpa dej med programmering och kopplingsschema.

http://www.defa.com/sv/automotive/secur … 90_alarm2/

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang