AWE Tuning Golf R Cat-Back Switchpath Exhaust System (With Activator Button)

NollTillHundra
29 juni 2014 · 2 Inlägg

Hej jag hoppas jag har valt rätt forum! roll

Jag undrar ifall någon här har någon erfarenhet av AWE Tuning's avgassystem (cat-back) till Golf R MK6 gärna med (Activator Button)

Jag funderar på att skaffa mig ett sådant och hur skiljer AWE's catback system mot Milltek's Cat-back non-res tex med tanke på att AWE's är dubbelt så dyrt i princip.

Vad har AWE för rykte, är dom kända för att hålla hög kvalite eller är dom jämn lika med Milltek?

Är det dumt att slänga iväg runt 21 000:- för ett AWE Cat-back med Activator Button när man kan få ett Milltek Cat-back non-res för runt halva priset.

Har försökt att söka här på forumet men hittar ingenting om AWE's avgassystem sad

Tacksam för svar!

Mvh Viktor smile

Volkswagen Golf R "Milltek" (2017)
Stefan_N
29 juni 2014 · 347 Inlägg

Tjena smile

Om du hade tänkt köpa ett värre system än Milltek Non Resonated så tycker jag faktiskt att du ska kika på Meisterschaft Titanium rör till din R riktigt grymt ljud i deras avgassystem smile Fastnat mycket för dem som satt på de på sina Nissan GT-R.

// Stefan smile

NollTillHundra
29 juni 2014 · 2 Inlägg

Stefan_N skrev:
Tjena smile

Om du hade tänkt köpa ett värre system än Milltek Non Resonated så tycker jag faktiskt att du ska kika på Meisterschaft Titanium rör till din R riktigt grymt ljud i deras avgassystem smile Fastnat mycket för dem som satt på de på sina Nissan GT-R.

// Stefan smile

Tjena! Jo jag känner till Meisterschaft min svärfar hade det på sin förra bil, just en Nissan GT-R helt brutalt, tveksamt om dom har något cat-back till en Golf R  oavsett så är jag mer inne på AWE eller Milltek lite mer i min prisklass tror jag :p

Senast redigerat av VWGolfR (29 juni 2014)

Volkswagen Golf R "Milltek" (2017)
Stefan_N
29 juni 2014 · 347 Inlägg

Jo de finns faktiskt till just Golf R smile http://gthaus.com/ kika på denna sida så får du se. Kollade nyss på youtube och de låter brutalt på en Golf R med big_smile Ja de är ju ungefär de dubbla som ett Milltek tongue


VWGolfR skrev:

Stefan_N skrev:
Tjena smile

Om du hade tänkt köpa ett värre system än Milltek Non Resonated så tycker jag faktiskt att du ska kika på Meisterschaft Titanium rör till din R riktigt grymt ljud i deras avgassystem smile Fastnat mycket för dem som satt på de på sina Nissan GT-R.

// Stefan smile

Tjena! Jo jag känner till Meisterschaft min svärfar hade det på sin förra bil, just en Nissan GT-R helt brutalt, tveksamt om dom har något cat-back till en Golf R  oavsett så är jag mer inne på AWE eller Milltek lite mer i min prisklass tror jag :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang