Positionsljusproblem volvo 244

Danne8331
30 juni 2014 · 649 Inlägg

Volvo 244 problem

Varselljus vänster sida fungerar inte, positionsljus fungerar dock.

Alltså, om jag har ljusomställaren i läge 2 så ljuset positionsljuset, men det blir mörkt i läge 3.

Även mina lampor vid baksätet(det är en limousine) lyser endast i läge 2. Allt annat fungerar.

Nån som har nån ide? Ska besikta snart också så undrar om det kommer bli en 2a eller 1a?

Det är en 86a GLT.

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
Drönirettab
30 juni 2014 · 21 761 Inlägg

Båda varselljusen matas från samma säkring (nr 5) och då är det inte fel just där, men kolla att kablarna sitter fast ordentligt på de säkringen. Glödtrådsvakten kan också bråka, öppna den och mät om det kommer ut spänning på stift "SL", det är en grön/röd kabel. Bredvid den sitter en till grön/röd på stift "SR" och går till höger varselljus.

Det här är enligt ett elschema till -86, men om limousinemodellerna har annorlunda kabeldragning vet jag inte. smile

Fel på varselljus kan nog bli en 2:a om jag inte minns fel.

Danne8331
6 juli 2014 · 649 Inlägg

Testade att tjuvdra ström från varselljuset på andra sidan, ljuset fungerade som det skulle men om jag hade ljusomställaren i mittenläge så gick bilen inte att stänga av.

= Ljusomställaren fungerade som tändningslås, i mittenläge så var tändning igång, 0 och läge 3 så var det av.

Fattar ingenting och har besiktning på tisdag så jag plockade ur lampan o skyller på en trasig lampa istället

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang