Polestar, Autotech, BSR till C30 T5???

buddha88
7 juli 2014 · 274 Inlägg

Har lite beslutsångest...
Får i stortsätt samma effekt med Polestar, Autotech o BSR...

Vilket ska man välja?

Polestar ger 250Hk 370Nm
Autotech ger 260Hk 400Nm
BSR ger 258Hk 398 Nm

Polestar slipper man ju dosorna, o man lurar inte styrenheten... Sen får man rabatt genom jobbet...smile

Joakim-S Hobby Fotograf
7 juli 2014 · 650 Inlägg

HELT klart Polestar! har haft bsr och polestar, Polestar vet verkligen vad dom sysslar med.

MG e-HS (2021)
Munkis
7 juli 2014 · 1 636 Inlägg

Polestar känns ju klart vettigast enligt mig då till och med Volvo litar på deras trimsatser. Dessutom är det ju fränt! wink

JimBo__
7 juli 2014 · 1 804 Inlägg

Känns som att Polestar är det självklara valet i det här fallet. smile Önskar dom hade trimsats till min bil...

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
buddha88
7 juli 2014 · 274 Inlägg

JimBo__ skrev:
Känns som att Polestar är det självklara valet i det här fallet. smile Önskar dom hade trimsats till min bil...

Din D3a finns de till men tyvärr te D2an...smile

JimBo__
7 juli 2014 · 1 804 Inlägg

buddha88 skrev:

JimBo__ skrev:
Känns som att Polestar är det självklara valet i det här fallet. smile Önskar dom hade trimsats till min bil...

Din D3a finns de till men tyvärr te D2an...smile

Precis, det är till D2 jag skulle vilja ha tongue

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
turbo98
8 juli 2014 · 1 362 Inlägg

det bra med polestar är ju när det kommer till försäkringshärvor;) annars tror jag bsr o liknande ger mer effekt;)

satsa på polestar

Chevrolet Impala "Diesel" (1964)
Volvo 960 "Breddad Turbofemma" (1991)
Volvo 740 limo "Limousine" (1990)
tobee
9 juli 2014 · 735 Inlägg

Autotech om du vill ha effekt, effektsiffrorna de anger gäller också när man bänkar och ofta mer därtill... Polestar är bra enligt många men lite för pengarna i mitt tke. Känns också som det inte finns någon anledning att stoppa i trötta 260hk på en -07 då du ändå inte har några garantier kvar?
Såg nån jämförelse på jagrullar där polestar fick rätt mycket däng i bänken av Autotech. Tror det skillnaden var runt 20hk i motorn.
Sen kan säkert någon komma å tycka att Polestar har säkerhetsmarginaler i sina program men själv har jag aldrig hört om någon som kört sönder sin T5a på steg 1 programvara.. Motorerna klarar mer än så oöppnade, bara att titta runt här på garaget smile

Dosan är ju snarare ett plus.
Själv väljer jag mellan original - 98 - MF och E85. Den senare gav mig över 300hk i motorn på bänken(280 enligt spec så 20hk+ mot angiven effekt). Men jag kan när som helst gå tillbaka till 220hk om jag så vill..
Jag rekommenderar också E85 i kombination med dosan. Möjlighet att köra på etanol på sommaren och MF på vintern ger dig faktiskt en möjlighet att få tillbaka pengarna du lagt på trimmet också.. Milkostnaden vid E85 motsvarar för mig en förbrukning på ca 0.6 på bensin på rätt hård körning.

För övrigt så skulle jag inte titta åt något annat håll än mot Polestar eller Autotech. De två är bäst om man ser till rykten runt om på forumen.

Senast redigerat av tobee (9 juli 2014)

buddha88
10 juli 2014 · 274 Inlägg

tobee skrev:
Autotech om du vill ha effekt, effektsiffrorna de anger gäller också när man bänkar och ofta mer därtill... Polestar är bra enligt många men lite för pengarna i mitt tke. Känns också som det inte finns någon anledning att stoppa i trötta 260hk på en -07 då du ändå inte har några garantier kvar?
Såg nån jämförelse på jagrullar där polestar fick rätt mycket däng i bänken av Autotech. Tror det skillnaden var runt 20hk i motorn.
Sen kan säkert någon komma å tycka att Polestar har säkerhetsmarginaler i sina program men själv har jag aldrig hört om någon som kört sönder sin T5a på steg 1 programvara.. Motorerna klarar mer än så oöppnade, bara att titta runt här på garaget smile

Dosan är ju snarare ett plus.
Själv väljer jag mellan original - 98 - MF och E85. Den senare gav mig över 300hk i motorn på bänken(280 enligt spec så 20hk+ mot angiven effekt). Men jag kan när som helst gå tillbaka till 220hk om jag så vill..
Jag rekommenderar också E85 i kombination med dosan. Möjlighet att köra på etanol på sommaren och MF på vintern ger dig faktiskt en möjlighet att få tillbaka pengarna du lagt på trimmet också.. Milkostnaden vid E85 motsvarar för mig en förbrukning på ca 0.6 på bensin på rätt hård körning.

För övrigt så skulle jag inte titta åt något annat håll än mot Polestar eller Autotech. De två är bäst om man ser till rykten runt om på forumen.

Hört så mkt dåligt om just PPC boxar te diesel iaf, så bara drf ja funtar på Polestar... Inte samma "slitage" på bensinare me PPC kanske då?
Sen att vid service o ny mjukvara på verkstad så försvinner väl andra trim förrutom Polestar?

mr_green
10 juli 2014 · 847 Inlägg

PPC är ingen "box" som dessa effektmoduler som säljs. I ppc:n finns ditt originalprogram och en eller flera anpassade program för just din bil.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Xuri One Man Clan
10 juli 2014 · 4 287 Inlägg

välj vad du vill,  men mitt tips är att har du tung högerfort så är e85 inte "billigare" å köra på tvärt om..
dessutom kräver e85 mer service av tändstift, motorolja osv.... å de är inte kul att tanka ofta...

25 mil kommer jag på e85 som jag kör, 45-50 på 95.... okej de ger typ 20 hästar till ? men ?

Sist jag räknade på min förbruking så drog den ca 2.4 liter milen på e85.. samma körstil gav mig 1.2-1.3 på bensin...  så säg runt 25 kr milen på e85...  å runt 20 kr milen på bensin...

å på bensin så startar alltid bilen på första försöket i alla temperaturer..
Jag behöver inte stå å mala på starten i 5 sek när de är 15 + ute som med e85.

De är min sida av de hela smile

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Christian S
10 juli 2014 · 4 816 Inlägg

mr_green skrev:
PPC är ingen "box" som dessa effektmoduler som säljs. I ppc:n finns ditt originalprogram och en eller flera anpassade program för just din bil.

precis, dosan kopplas till OBD uttaget för att ladda i/ur programvaran och är inte som KCR, dieselkraft eller andra skit boxar som finns till dieslar där man kopplar in sig på bilens kabelmatta och enbart manupilerar signalerna.

buddha88 skrev:
Sen att vid service o ny mjukvara på verkstad så försvinner väl andra trim förrutom Polestar?

då tar man bara sin dosa och laddar in programvaran på nytt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
buddha88
10 juli 2014 · 274 Inlägg

Christian S skrev:

mr_green skrev:
PPC är ingen "box" som dessa effektmoduler som säljs. I ppc:n finns ditt originalprogram och en eller flera anpassade program för just din bil.

precis, dosan kopplas till OBD uttaget för att ladda i/ur programvaran och är inte som KCR, dieselkraft eller andra skit boxar som finns till dieslar där man kopplar in sig på bilens kabelmatta och enbart manupilerar signalerna.

buddha88 skrev:
Sen att vid service o ny mjukvara på verkstad så försvinner väl andra trim förrutom Polestar?

då tar man bara sin dosa och laddar in programvaran på nytt.

Autotech it is känns de som... Trodde PPC va som KCR boxarna... Drf ja tänkte mer på Polestar:)

Christian S
10 juli 2014 · 4 816 Inlägg

JimBo__ skrev:

buddha88 skrev:

JimBo__ skrev:
Känns som att Polestar är det självklara valet i det här fallet. smile Önskar dom hade trimsats till min bil...

Din D3a finns de till men tyvärr te D2an...smile

Precis, det är till D2 jag skulle vilja ha tongue

autotech har http://atechmotor.com/volvo/v50/16d-dri … et/steg-1/ big_smile
kommer antagligen skaffa programvara ifrån dom till min V50 D3 nästa år när mina föräldrar har tagit över den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
tobee
19 juli 2014 · 735 Inlägg

Xuri skrev:
välj vad du vill,  men mitt tips är att har du tung högerfort så är e85 inte "billigare" å köra på tvärt om..
dessutom kräver e85 mer service av tändstift, motorolja osv.... å de är inte kul att tanka ofta...

25 mil kommer jag på e85 som jag kör, 45-50 på 95.... okej de ger typ 20 hästar till ? men ?

Sist jag räknade på min förbruking så drog den ca 2.4 liter milen på e85.. samma körstil gav mig 1.2-1.3 på bensin...  så säg runt 25 kr milen på e85...  å runt 20 kr milen på bensin...

å på bensin så startar alltid bilen på första försöket i alla temperaturer..
Jag behöver inte stå å mala på starten i 5 sek när de är 15 + ute som med e85.

De är min sida av de hela smile

Jag vet inte vad du har för map men..
Jag har aldrig lyckats komma över 1.5 med V50n+E85. Vid det tillfället snittade jag 150-200 i 25 mil för att jag ville tömma tanken på bränsle... 1.1 l/m är normalförbrukning för mig vid blandad körning. Kör jag hårdare en tank dvs mycket omkörningar,110-120 landsväg, 140-150 på motorväg + 10tal accelerationen upp till 200 brukar det landa på 1.25l/m. Autotech steg 1 är ju ingen racemap utan en svennebanan map smile

Senast redigerat av tobee (19 juli 2014)

Germax
20 juli 2014 · 12 086 Inlägg

Farsan har Polestar i sin 2.5FT, ett jävla skjut i den.
och andra sidan hade han nått vedbochip i din förra 2,5T och den gick bra den också smile

En stor fördel med Polestar är att du kan få det gjort här i Motala.

Senast redigerat av Germax (20 juli 2014)

buddha88
20 juli 2014 · 274 Inlägg

Germax skrev:
Farsan har Polestar i sin 2.5FT, ett jävla skjut i den.
och andra sidan hade han nått vedbochip i din förra 2,5T och den gick bra den också smile

En stor fördel med Polestar är att du kan få det gjort här i Motala.

Eftersom de verkar va smidigare me Polestar o de skiljer så lite i hk o nm, så får de nog bli de... Får ju bra rabatt på de genom jobbet också...

Germax
20 juli 2014 · 12 086 Inlägg

buddha88 skrev:

Germax skrev:
Farsan har Polestar i sin 2.5FT, ett jävla skjut i den.
och andra sidan hade han nått vedbochip i din förra 2,5T och den gick bra den också smile

En stor fördel med Polestar är att du kan få det gjort här i Motala.

Eftersom de verkar va smidigare me Polestar o de skiljer så lite i hk o nm, så får de nog bli de... Får ju bra rabatt på de genom jobbet också...

Jobbar du på Skobes? Då blir det ju avdragsgilt wink

turbo98
20 juli 2014 · 1 362 Inlägg

Germax skrev:

buddha88 skrev:

Germax skrev:
Farsan har Polestar i sin 2.5FT, ett jävla skjut i den.
och andra sidan hade han nått vedbochip i din förra 2,5T och den gick bra den också smile

En stor fördel med Polestar är att du kan få det gjort här i Motala.

Eftersom de verkar va smidigare me Polestar o de skiljer så lite i hk o nm, så får de nog bli de... Får ju bra rabatt på de genom jobbet också...

Jobbar du på Skobes? Då blir det ju avdragsgilt wink

jobbar nog på volvo;)?

buddha88
21 juli 2014 · 274 Inlägg

Germax skrev:

buddha88 skrev:

Germax skrev:
Farsan har Polestar i sin 2.5FT, ett jävla skjut i den.
och andra sidan hade han nått vedbochip i din förra 2,5T och den gick bra den också smile

En stor fördel med Polestar är att du kan få det gjort här i Motala.

Eftersom de verkar va smidigare me Polestar o de skiljer så lite i hk o nm, så får de nog bli de... Får ju bra rabatt på de genom jobbet också...

Jobbar du på Skobes? Då blir det ju avdragsgilt wink

I Lkpg... Inga företagsnamn nämnda men Volvo i Lkpg, verkar smidigast så Polestar it is!smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang