Koppla in laddtrycksmätare Saab 9-3 02

Lixxz
9 juli 2014 · 39 Inlägg

Hej! Jag har köpt en laddtrycksmätare och skulle nu vilja få lite hjälp om hur man kopplar in den. Det medföljer instruktioner på hur man kopplar in den, och det med + och - kablarna fattar jag! tongue Men det jag undrar är vart ska jag sätta t-korset? vilken av alla slangar ska jag sätta den mellan?

Jag har en Saab 9-3 02, som har en 150hk T7 motor. Bilder rekommenderas varmt pga att jag är väldigt ny inom detta område! smile

Tacksam för snabba svar.

Lixxz
11 juli 2014 · 39 Inlägg

Jag har nu fått dit slangen och mätare fungerar... Men har bara dragit slangen utanför fönstret tongue Jag har verkligen försökt att dra slangen genom torpedväggen men har inte lyckats! Jag hittar inte vart jag ska dra igenom den! Så om någon har bild på hur den ska gå igenom väggen till motorrummet hade det varit till stor hjälp! smile

Mack Forum- och sitemoderator
11 juli 2014 · 26 143 Inlägg

Är väl bara sätta den i vilken slang som helst kring insuget, bara det är vakuum i den?

Edit: Eller ännu hellre, om det är som på Volvos femmor, att där finns ett så kallat "vakuumträd". Då kopplar du enkelt in dig där och skippar t-korset.

Senast redigerat av Mack (11 juli 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Lixxz
13 juli 2014 · 39 Inlägg

Vi borrade ett nytt hål och nu är slangen igenom! smile så nu blir det bara att koppla ström till mätaren och köpa ett mätarhus tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang