Volvo s60 2,4t AWD

tjena,har äntligen hittat en första bil som passar min smak. leta runt lite bland bmw och volvo men fastna mest för s60. har 2månader kvar till körkort så hoppas jag hinner styla o fräscha upp den tills det. är fortfarande studerande så lever inte på jätte hög peng för bilen^^ hittade bilen i göteborg,bara gått 17k och var helt okej förövrigt,lite repor o små bucklor i lacken men får räkna med det på en bil som är 12år :) även gött med 200hk med awd^^
  • 23 Följare
  • 24 343 Visningar
  • Projektet avslutat 23 januari 2015
vbubbis
28 juli 2014 · 201 Inlägg
Mitsubishi evolution 8 "Evo 8" (2004)
TuZx
29 juli 2014 · 528 Inlägg

conio skrev:
Fin första bil måste jag säga smile

Tack:)

Vbubbis-okej tack så mycket:)

TuZx
29 juli 2014 · 528 Inlägg

Tja,idag beställde jag vinge och ögonlock,det lär komma i veckan:)

Någon som har bra tips för fästa vingen bra?smile

GurraLastbil
29 juli 2014 · 45 Inlägg

TuZx skrev:
Tja,idag beställde jag vinge och ögonlock,det lär komma i veckan:)

Någon som har bra tips för fästa vingen bra?smile

Silvertejp löser allt :*

TuZx
29 juli 2014 · 528 Inlägg

GurraLastbil skrev:

TuZx skrev:
Tja,idag beställde jag vinge och ögonlock,det lär komma i veckan:)

Någon som har bra tips för fästa vingen bra?smile

Silvertejp löser allt :*

nej inget sånt här ^^

conio
30 juli 2014 · 83 Inlägg

Fönsterlim och något som håller fast delen på plats under torkning tving/knekt eller bara några tyngder...

TuZx
30 juli 2014 · 528 Inlägg

conio skrev:
Fönsterlim och något som håller fast delen på plats under torkning tving/knekt eller bara några tyngder...

kommer de sitta bra? smile

thomas_j
30 juli 2014 · 42 Inlägg

Följer det inte med monterings detaljer till vingen? å nej fönsterlim funkar inte det har man till fönster.
Limma med PL 400 om du ska limma.

Volkswagen Passat TDI "Dieseldoris" (2002)
TuZx
30 juli 2014 · 528 Inlägg

thomas_j skrev:
Följer det inte med monterings detaljer till vingen? å nej fönsterlim funkar inte det har man till fönster.
Limma med PL 400 om du ska limma.

ingen aning ,märker det när det kommer imorgon smile

conio
31 juli 2014 · 83 Inlägg

Fönsterlim är ju väldigt bra på de viset att de funkar till många olika ytor och eftersom man har plast i ena änden o lackad plåt i andra så...

conio
31 juli 2014 · 83 Inlägg

thomas_j skrev:
Följer det inte med monterings detaljer till vingen? å nej fönsterlim funkar inte det har man till fönster.
Limma med PL 400 om du ska limma.

Kan bli svårt att hitta "Vinglim" och "Ögonlockslim" ;-)

TuZx
31 juli 2014 · 528 Inlägg

conio skrev:

thomas_j skrev:
Följer det inte med monterings detaljer till vingen? å nej fönsterlim funkar inte det har man till fönster.
Limma med PL 400 om du ska limma.

Kan bli svårt att hitta "Vinglim" och "Ögonlockslim" ;-)

haha jojo ,får hitta något bra,vingen o ögonlocken kommer nog idag smile

thomas_j
31 juli 2014 · 42 Inlägg

jo jag vet att det inte finns  något som heter ving,ögonlockslim...därför jag skrev att PL 400 funkar till det mesta.

Volkswagen Passat TDI "Dieseldoris" (2002)
spokenratt
10 augusti 2014 · 3 860 Inlägg

Tar och följer detta med! Kan bli trevligt!

Ang inkoppling av bas och slutsteg, det är precis en sån kabel du ska ha som någon länkade till. Använder den själv. Enkelt att installera. Lycka till!

Senast redigerat av spokenratt (10 augusti 2014)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
TuZx
10 augusti 2014 · 528 Inlägg

spokenratt skrev:
Tar och följer detta med! Kan bli trevligt!

Ang inkoppling av bas och slutsteg, det är precis en sån kabel du ska ha som någon länkade till. Använder den själv. Enkelt att installera. Lycka till!

tackar smile bra tips att dra kablarna i dessa bilar? smile



just nu händer det inte mycket då brorsan har min bil i ca 3veckor eftersom hans inte går smile

men vinge o ögonlock är hemma så nu i veckan ska jag dra till lackman och beställa färg smile

Volvo67
31 augusti 2014 · 132 Inlägg

Trevligt projekt, skall ju följas såklart smile

Kolla gärna in min projekttråd på S60n, länk: Volvo S60 D5 AWD | R-Design Optik | Refined
Volvo S60 "R-Design" (2011)
Volvo XC60 T6 AWD "Summum" (2009)
TuZx
31 augusti 2014 · 528 Inlägg

Volvo67 skrev:
Trevligt projekt, skall ju följas såklart smile

tackar,fick bilen idag av brorsan då han låna den i 3veckor så nu kör vi igen smile vet inte om jag ska ha japs på bilen eller köra orginal .ska tona i veckan och koppla ljud eller ska försöka iaf smile

Volvo67
31 augusti 2014 · 132 Inlägg

TuZx skrev:

Volvo67 skrev:
Trevligt projekt, skall ju följas såklart smile

tackar,fick bilen idag av brorsan då han låna den i 3veckor så nu kör vi igen smile vet inte om jag ska ha japs på bilen eller köra orginal .ska tona i veckan och koppla ljud eller ska försöka iaf smile

De låter ju bra! smile
Men jag måste nog rösta nej till japs faktiskt! Men tona rutorna och fixa ljud låter ju som en utmärkt idé smile

Kolla gärna in min projekttråd på S60n, länk: Volvo S60 D5 AWD | R-Design Optik | Refined
Volvo S60 "R-Design" (2011)
Volvo XC60 T6 AWD "Summum" (2009)
TuZx
31 augusti 2014 · 528 Inlägg

Volvo67 skrev:

TuZx skrev:

Volvo67 skrev:
Trevligt projekt, skall ju följas såklart smile

tackar,fick bilen idag av brorsan då han låna den i 3veckor så nu kör vi igen smile vet inte om jag ska ha japs på bilen eller köra orginal .ska tona i veckan och koppla ljud eller ska försöka iaf smile

De låter ju bra! smile
Men jag måste nog rösta nej till japs faktiskt! Men tona rutorna och fixa ljud låter ju som en utmärkt idé smile

något annat du rekommenderar ?smile vill inte köpa 3tums för 4000kr bara för ljudet skull smile

tonings film har jag liggandes och ljud kommer jag nog koppla på fredag smile

Dahlqan
1 september 2014 · 292 Inlägg

Fredag blire koppla ljud, då kommer jag! smile Lär väl antagligen sluta upp med att vi tonar bilen också om du inte gör de nån dag i veckan wink

Nu gäller de ju å förberedda så mycket vi hinner innan du tar kortet! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang