Ska nog räcka, är 27x2,5mm rör med m18x1,5 gängor.
Jo, men har kapat bort det fästet. Kolla inlägg 183 på förra sidan så hänger du med. Nu är det en annan brygga förvisso, men då denna va friskare så kör jag med den här och gör samma sak med den.
Ok jag hoppas det håller med dom rören. Hur gör du med krängaren och infästning till den?
Du har bytt till en brygga från en 188 diff såg jag nu.
Kommer inte köra krängare, varken fram eller bak.
Bryggan på senaste bilderna är från 3,2 bakvagnen. Alltså 210. Alla bryggor är identiska på e36, förutom compact då.
Nej. Bryggan är inte intentisk då främre diffinfästning skiljer på 3.2ans
Du har kapat bort diffinfästningen som finns på insdan av bryggan och den bryggan är inte en 3.2. Även därför du fått "frissera" själva diffen också.
Du har kapat bort diffinfästningen som finns på insdan av bryggan och den bryggan är inte en 3.2. Även därför du fått "frissera" själva diffen också.
Det var som fan! Ja, då kommer väl bakvagnen från en 3,0a då. Skumt. Diffen hade inte gått i bryggan ändå, då fästet satt mycke högre upp på diffen än e36. Så hade ändå inte haft nån användning av det utvändiga fästet.
Fick för mig att jag skulle smälta ner svetssträngarna för att det skulle se råare ut eller nåt. Drog av den med skotteduk. Vart väl sådär, kanske gör om det nångång.
Gjorde även distanser till ett ledlager. Blir fler sen. Tyvärr va svarven rätt glapp i toppsliden, så blev lite randigt på den konade delen.
Lämnade frun och ungarna hos svärmor och drog till garaget. Blev till att rensa bärarmar.
Alla sätt är väl bra utom dom dåliga?
Durkplåtarna gav sig lite, men funkade ypperligt ändå och navet gled ut så fint.
Vände sen på "pressverktyget" och pressade ut lagret.
Så, två bärarmar redo för blästring och pulverlack. Överväger dock att boxa och förstärka infästningen för fjäderbenet, men tror inte det behövs egentligen. Har även beställt ledlager till övre och nedre länkarmsinfästningar.
Kul att du och jag gjort exakt lika med diffens bakre infästning Min har inte gått sönder efter jag byggde den här iaf, kör även m16 12.9 i främre fästet med stum bussning hur har du gjort? använder du 3.2l diffen?
Senast redigerat av Pavva (7 december 2016)
____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
Pavva skrev: Kul att du och jag gjort exakt lika med diffens bakre infästning Min har inte gått sönder efter jag byggde den här iaf, kör även m16 12.9 i främre fästet med stum bussning hur har du gjort? använder du 3.2l diffen?
Har förstärkt diffbryggan lite vid bakre infästningarna till diffen. Blev även förstärkning av krängar-infästningarna, trots att jag inte kommer köra med krängare. Men man vet aldrig, lika bra att elda dit när man håller på, hade dessutom färdiga plåtar till det.
Gjorde även klart länkarmarna för lack. Av nån anledning fick jag för mig att göra yttre ändarna i rostfritt, så brände ihop dom med 67,70 blandpinnar. Ändarna har svarvade pluggar dom går in ca 30mm i röret.
Dom övre är 1cm kortare än dom nedre. Tyvärr så är mina vänstergängade länkhuvuden restade, så får vänta lite till på dom.
Provmonterar lite i bryggan.
Väntar på att få tillbaka bärarmarna från lack. Har nya hjullager och nav, samt ledlager som ska i dom.
Började med karossförstärkningar till bakvagnen idag. Hann bli klar med höger sida, främre bärarmsinfästning.
La zink primer. Även "M3-förstärkningarna" fick lite zink på ovansidan.
Brännde dit förstärkningen (blev jättebra suddig bild). Zinkade karossen innan, men fick ingen bild på det. Alltid kul med pinnsvets. Men MÅSTE köpa högre pallbockar märkte jag. Blev en och annan svordom, som sig bör när man ligger under en bil
Gjorde klart för att svetsa i m3-plåtarna också. Men det får bli nästa gång, ska skaffa lite 1,6mm pinnar först.
Nyss hemkommen från en dag i garaget. Min kompis Leo har hjälpt till att skicka i och ur motorpaketet ett par gånger för tillverkning av motor- & växellådsfästen.
Växellåda på
Fick kapa ur lite
Trångt vare
Men fick allt på plats
Hockeypuckar ftw
Motorfäste höger sida
Vänster sida
Vart ingen bild på växellådsfästet tyvärr. Men nu ska allt helsvetsas och sen skickas på pulverlack, nån gång