Till er med högerstyrda bilar

Ticken
19 juli 2014 ·

Kan man hitta sån för 50 då ? smile

Scoore
19 juli 2014 · 829 Inlägg

Utan tvekan.,du får en vänsterstyrd för de pengarna med smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Ticken
19 juli 2014 ·

aha big_smile dock finns de bara en på blocket nu för 50 men kommer kanske in mer fram över big_smile

fluppidupp ...
19 juli 2014 · 757 Inlägg

Ticken skrev:
Det var en av er som länka en mazda rx7 (minns inte vem av er det var ) så jag börja kolla lite på mazda o rx7 var dyr runt 70k får man ge men ska kolla jag på rx8 oxå min fråga är räknar ni det till sportbil ? är det turbo på dom ? kollade lite på google o dom går att få riktigt tuffa tycker jag, men är det inte turbo på dom är det inte intressant någon som vet ? smile

RX8 och RX7 är två helt olika bilar. ena är faktiskt byggd som en riktig sportbil medan den andra var en liten kompromiss. dock är rx8an snabb på bana med enkla uppgraderingar. en fin sjua får du ge över 100 för och då är den högerstyrd medans du kan få en fin rx8 för under 100 som är fin och vänsterstyrd. dom sjuorna för 70 brukar hålla sämre kvalitet och vara mer slutkörda. dock bygger man ju enkelt en ny maskin smile

rx8 kan du självklart köpa turbokit till men dom har ju funkat lite sådär. renesis avgasportar är inte direkt optimala för turbo. få bilar original som är så sjukt snabba på bana för dom pengarna. hänger på bra mycket dyrare bilar i kurvorna. 250 sughästar är möjligt men det är en hel del jobb. 300hk turbo är enkelt men det kostar ju allting runtomkring. turbokit finns det flera av. dock får du ju en vänsterstyrd rätt billigt med.

rx7 plockar man enkelt ur mycket mer effekt ur. 400 stressar man originalturbosarna till sen är det lite mer custom smile

mitt tips är att åka och provköra en rx8. se till att det är en high power version

Senast redigerat av robzter (19 juli 2014)

Ticken
20 juli 2014 ·

okej tack, jo man kanske ska göra det, ja men de e vell bara high power som sälj i sverige finns vell inget annat ? läste det iaf på nåt forum

Ticken
20 juli 2014 ·

Jag läste att sportavgassytem kan ge upp till 50-70hk på en wankel motor kan de verkligen stämma ?

Ticken
20 juli 2014 ·

hör er gärna för om vet nån som har en s14 t salu framåt  våren, för det blir en s14. smile

Mack Forum- och sitemoderator
20 juli 2014 · 26 136 Inlägg

Ticken skrev:
hör er gärna för om vet nån som har en s14 t salu framåt  våren, för det blir en s14. smile

Du får väl göra som alla andra dödliga och scanna av Blocket när det är dags?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Ticken
20 juli 2014 ·

jaa får nog göra det endå big_smile

fluppidupp ...
20 juli 2014 · 757 Inlägg

Ticken skrev:
Jag läste att sportavgassytem kan ge upp till 50-70hk på en wankel motor kan de verkligen stämma ?

aldrig. rx8an är sugis. med typ de flesta vanliga mods och en mappning så får du ut kanske 250hk.

på rx8an så om man fixar de flesta sakerna som just avgassystem, intercooler, luftilterkit, bränslesystem och lite sånt så kan du få ut nästan 400. dock stressar du ju det mesta rätt mycket.

Ticken
22 juli 2014 ·
Scoore
22 juli 2014 · 829 Inlägg

Det tycker jag. Bor i närheten av han och kollade lite på bilen när jag fixade steg 3 saker av honom, och bilen var riktigt fin. Pedantskött kändes det som.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
juhaaan
15 oktober 2014 · 619 Inlägg

Jag funderar på att sälja min

Ticken skrev:
hör er gärna för om vet nån som har en s14 t salu framåt  våren, för det blir en s14. smile

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang