Montera in v70 andra generationen stolar i 855

volvo760gle
17 juli 2014 · 8 Inlägg

Hej tängte montera in v70 halvskinstolar i min 855.
nu funderar jag på hur löser jag sips krock kuddarna då dom har olika system?
passar alla kontakter eller behövs det modifieras? planerar att åka ut till skroten för att hämta lite andra saker på fredag så vore tacksam vid snabbt bra svar

volvo power
turbodeath
17 juli 2014 · 2 452 Inlägg

skall väll passa nogorlunda men el kommer du nog få göra om....har för mig ole drier har andra stolar i sin från s60 i sin v70r...

döden kommer tillbaka
Ch1n
17 juli 2014 · 61 Inlägg

Jag har gjort detta på min gamla 850. Tog då stolar från tidiga V70, de som inte har elektroniska airbags. Och det funkade utan problem.
Dock i min V70 som jag kör idag kan jag ej använda de stolarna. Då jag har nya airbags och bryter jag den kretsen så (vad jag förstår) fungerar inte någon airbag då det blir fel i systemet.

Hoppas du är med på vad jag menar. Annars kan jag försöka förklara bättre.

Volvo 740 GL "Vintersläden" (1990)
Volvo XC70 "OceanRace" (2002)
zzr94092
17 juli 2014 · 4 378 Inlägg

du får i vilket fall somhelst flytta över lite delar i underredet,typ skenor...

Ch1n
17 juli 2014 · 61 Inlägg

när jag flyttade stolarna så skruvade jag loss dem med skenor och allt, det man fick pilla lite med var bältesfästet är olika. men fick ta bygeln från 850 stolen och flytta över bara. inga stora bekymmer direkt.

Volvo 740 GL "Vintersläden" (1990)
Volvo XC70 "OceanRace" (2002)
volvo760gle
17 juli 2014 · 8 Inlägg

Ch1n skrev:
Jag har gjort detta på min gamla 850. Tog då stolar från tidiga V70, de som inte har elektroniska airbags. Och det funkade utan problem.
Dock i min V70 som jag kör idag kan jag ej använda de stolarna. Då jag har nya airbags och bryter jag den kretsen så (vad jag förstår) fungerar inte någon airbag då det blir fel i systemet.

Hoppas du är med på vad jag menar. Annars kan jag försöka förklara bättre.

Jo precis det va denna delen jag funderade mässt på domma stolarna har ju elektrisk airbag och mina gammla har ju det mekaniska eller hur man ska säga. är 855:ans system ihopkopplat med srs så lampan lyser om man skiter att koppla in? läste att en del använder motstånd som dom byglar systemet med.

volvo power
volvo760gle
17 juli 2014 · 8 Inlägg

Ch1n skrev:
när jag flyttade stolarna så skruvade jag loss dem med skenor och allt, det man fick pilla lite med var bältesfästet är olika. men fick ta bygeln från 850 stolen och flytta över bara. inga stora bekymmer direkt.

detta är löst då jag skaffade nyare bälten oxå

volvo power
Ch1n
17 juli 2014 · 61 Inlägg

volvo760gle skrev:

Ch1n skrev:
Jag har gjort detta på min gamla 850. Tog då stolar från tidiga V70, de som inte har elektroniska airbags. Och det funkade utan problem.
Dock i min V70 som jag kör idag kan jag ej använda de stolarna. Då jag har nya airbags och bryter jag den kretsen så (vad jag förstår) fungerar inte någon airbag då det blir fel i systemet.

Hoppas du är med på vad jag menar. Annars kan jag försöka förklara bättre.

Jo precis det va denna delen jag funderade mässt på domma stolarna har ju elektrisk airbag och mina gammla har ju det mekaniska eller hur man ska säga. är 855:ans system ihopkopplat med srs så lampan lyser om man skiter att koppla in? läste att en del använder motstånd som dom byglar systemet med.

Det jag gjorde för att slippa problemet med lampan var att jag klädde om mina "orginal" stolar med klädseln från de nya stolarna. Då jag ändå inte orkade dra el (de nya jag hade var elmanuvrerade R stolar) och bara ena stolen fungerade.
Detta var ju dock med "gamla" V70 stolar i nyare (-99) V70 bil.

I ditt fal blir det ju samma problem fast tvärt om. wink Löser du det så får du gärna dela med dig.

Volvo 740 GL "Vintersläden" (1990)
Volvo XC70 "OceanRace" (2002)
volvo760gle
17 juli 2014 · 8 Inlägg

hittde denna tråden och så borde man kunna göra även här http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p4064010 frågan är om det är efektmotstånd och vilken watt det ska va

volvo power
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang