[Hjälp] - Vad skall jag ta mig till? Krokat med drömbilen (bild finns)

plankan
18 juli 2014 ·

Så himla typisk folk här på garaget........

TS ställer sig frågan "Vad skall jag ta mig till? "

Och med en gång är dom flesta här på han om hur olyckan gick till roll

Mreque89 Oturen själv
18 juli 2014 · 593 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:

Dirtymike skrev:
Allt under råddjur väjer man inte för.... eller har man rejält älgstaket så äre bara köra över större vilt med.

Det beror ju dock lite på vad man själv sitter i, och i vad för situation det gäller.

Nej nej, ALLT under rådjur, såsom grannungen, hundar, barnvagnar osv kör man sonika bara över. roll

Aa lätt, pensionärer som väger under 50kg, barn.. bara kör. bilen är viktigare än alla liv som inte skadar bilen.

Tuff och manlig kommentar av Evildan.

Brum
Mreque89 Oturen själv
18 juli 2014 · 593 Inlägg

Mack skrev:

turbo98 skrev:

Evildan skrev:

Nej nej, ALLT under rådjur, såsom grannungen, hundar, barnvagnar osv kör man sonika bara över. roll

precis, då slipper man lyfta foten från pedalen och sparas lite bränsle också, grannen har säkert fler ungar ändå lol

Precis. Man fick ju underkänt på uppkörningen om man inte höll sig till ecodriving..

Inte heller sant smile

Brum
xXSammy
18 juli 2014 · 6 569 Inlägg

So long you and the cat is OK. <3

Sälj bilen i delar om du har plats, spar och köp en nyare Coupé ?

smile

De/Dem
Mack Forum- och sitemoderator
18 juli 2014 · 26 136 Inlägg

Mreque89 skrev:

Mack skrev:

turbo98 skrev:

precis, då slipper man lyfta foten från pedalen och sparas lite bränsle också, grannen har säkert fler ungar ändå lol

Precis. Man fick ju underkänt på uppkörningen om man inte höll sig till ecodriving..

Inte heller sant smile

Åjo.
Visst, där fanns en marginal, men körde man inte ecodrivning så fick man inte heller godkänt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Jonble
18 juli 2014 · 29 Inlägg

Fan.. Du placerar bilen bättre i en krock än vad jag gör när jag parkerar...
Historien känns dock inte helt 100 och bilen får du nog både skrota och ersätta själv.
Sen är det väldigt dumt att spara i två år för att sedan bara halvförsäkra för att du är, som du skrev, pank? Har du inte råd att försäkra ska du kanske ha en annan bil?
Aja, nu ska jag inte låta eller vara elak. Hoppas det löser sig!!

Benni86
18 juli 2014 · 167 Inlägg

Just denna bilen kan man hitta för nästan inga pengar alls. Jag har en kusin som har en likadan som han inte gav nästan någonting för.

Evildan
19 juli 2014 ·

Mreque89 skrev:

Evildan skrev:

Mack skrev:

Det beror ju dock lite på vad man själv sitter i, och i vad för situation det gäller.

Nej nej, ALLT under rådjur, såsom grannungen, hundar, barnvagnar osv kör man sonika bara över. roll

Aa lätt, pensionärer som väger under 50kg, barn.. bara kör. bilen är viktigare än alla liv som inte skadar bilen.

Tuff och manlig kommentar av Evildan.

Tack, jag kände mig stor tuff och extremt manlig efteråt så jag slet av mig T-shirten sprang ut på gräsmattan och skrek: SPAAAARTAAAA...... medans jag sparkade sönder granntjejens sandslott i sandlådan.
(Nu skriver jag i från ett jättemysigt rum med tjocka mjuka tapeter tillika matta.)

turbo98
19 juli 2014 · 1 362 Inlägg

Evildan skrev:

Mreque89 skrev:

Evildan skrev:

Nej nej, ALLT under rådjur, såsom grannungen, hundar, barnvagnar osv kör man sonika bara över. roll

Aa lätt, pensionärer som väger under 50kg, barn.. bara kör. bilen är viktigare än alla liv som inte skadar bilen.

Tuff och manlig kommentar av Evildan.

Tack, jag kände mig stor tuff och extremt manlig efteråt så jag slet av mig T-shirten sprang ut på gräsmattan och skrek: SPAAAARTAAAA...... medans jag sparkade sönder granntjejens sandslott i sandlådan.
(Nu skriver jag i från ett jättemysigt rum med tjocka mjuka tapeter tillika matta.)

lol

Djo
19 juli 2014 · 10 157 Inlägg

Vist konstig historia menmen självklart försöker man undvika att köra på djur. fick för någon vinter sedan vre ner bilen i diket för att inte köra över hundar och medhavd fruntimmer, som hade noll koll på vad det visade sig vara sina väninnors hundar.

Kostade på mig en ny bärarm då den vi rikta inte vart helt hundra inte hela världen ändå. Hade då mått sämre att kört över hundarna och fruntimret än att byta bärarm och häfta ditt front läpp igen.

Men till ts köp en ny bil och spara delar från denna om du har tomt i plånboken.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
thomas89
27 juli 2014 · 95 Inlägg

Har bara snabbläst lite.
Krockbalkar etc har ju gått åt helvete och jag får inte ut något på försäkringen.
Plånboken är dessutom tom, så min lösning blir att spara ihop en slant, samt sälja delar från denna, behålla det jag inte får sålt och sen tids nog införskaffa mig en likadan.
dock synd då dom är så svåra att få tag på i bra skick..

nästa gång en katt ställer sig framför mig i trafiken så får den skylla sig själv kan jag lova hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang