Bmw 525tds oljeläckage, tacksam för hjälp!

Taunus_1978
17 juli 2014 · 37 Inlägg

Öppnade huven idag och då
fick jag se att hela vänstersidan av motorrummet var täckt i olja. precis om nån slang exploderat. oljetryckslampan lyste inte å bilen gick som vanligt. men det var precis svart av olja över hela vänstersidan. startade upp bilen men kunde inte se att de läckte nånstans. så åkte och gjorde en motortvätt så det skulle gå att se va som hänt. men nu till problemet, hittar inga hål eller läckage nånstans! läcker inte ens om man startar bilen nu!? är halvfullt med olja i tråget så allt har inte försvunnit heller.
Dock tog jag en tur till med bilen och pressade motorn lite och nu är
Det oljigt igen... Kan verkligen inte hitta vart ifrån oljan kommer ?
Vore tacksam om någon där ute hade några idéer.

Bmw 525 tdsa -95a e34
Evrymod

Ford F250 xlt "Hillbilly truck" (1985)
Volvo 940 ltt "Älg-racing" (1997)
turbo98
17 juli 2014 · 1 362 Inlägg

Taunus_1978 skrev:
Öppnade huven idag och då
fick jag se att hela vänstersidan av motorrummet var täckt i olja. precis om nån slang exploderat. oljetryckslampan lyste inte å bilen gick som vanligt. men det var precis svart av olja över hela vänstersidan. startade upp bilen men kunde inte se att de läckte nånstans. så åkte och gjorde en motortvätt så det skulle gå att se va som hänt. men nu till problemet, hittar inga hål eller läckage nånstans! läcker inte ens om man startar bilen nu!? är halvfullt med olja i tråget så allt har inte försvunnit heller.
Dock tog jag en tur till med bilen och pressade motorn lite och nu är
Det oljigt igen... Kan verkligen inte hitta vart ifrån oljan kommer ?
Vore tacksam om någon där ute hade några idéer.

Bmw 525 tdsa -95a e34
Evrymod

kollat turbon?

Taunus_1978
18 juli 2014 · 37 Inlägg

Turbo och vevhusvent sitter på andra sidan.
Ska tvätta av den idag igen och försöka hitta vart de kommer från.

Ford F250 xlt "Hillbilly truck" (1985)
Volvo 940 ltt "Älg-racing" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang