Motor tjuter volvo 850 glt

Jockk3
18 juli 2014 · 1 426 Inlägg

Började tjuta igår
Men bara efter den blivit varm.
Slutar till och från när man gasar.
Han låter inget när den är kall.
Försökte lyssna vart ljudet kommer ifrån men får inte nån klar bild över vart
Det är inte remen då den mer skriker

Tips?

Tänkte och köra atf olja för rengörning innan jag byter filter och olja (fick tips om det senast jag lämnade in bilen)
Ska man låta nån slang suga i sig oljan elr hälla ner från lock om nån gjort något liknande

Senast redigerat av Jockk3 (18 juli 2014)

Marlboroman
18 juli 2014 · 8 229 Inlägg

Plocka av aggregatremmen och känn på alla remhjul och kola remmen efter sprickor.

Kollat så att du har tillräckligt med servolja?

ATF-olja för rengöring känns som ett sånt där tips man bara ska hoppa över.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Jockk3
18 juli 2014 · 1 426 Inlägg

Marlboroman skrev:
Plocka av aggregatremmen och känn på alla remhjul och kola remmen efter sprickor.

Kollat så att du har tillräckligt med servolja?

ATF-olja för rengöring känns som ett sånt där tips man bara ska hoppa över.

Var dåligt med servolja sluta efter jag fyllt på
Han som tipsa om atf olja verkade ha prövat flera ggr med den dom testade även det på bilia
Antingen atf olja elr vatten sen ha högt varv medans

tju2an Tidsoptimistisk påkämpare
18 juli 2014 · 126 Inlägg

Om servooljan sjunker för mycket så tjuter det en aning, framförallt när man rör på ratten.

Var skulle man fylla på ATF/Vatten? I motoroljan? Det låter inte jättesmart, vidareutveckla gärna om du vet något mer

Jockk3
18 juli 2014 · 1 426 Inlägg

tju2an skrev:
Om servooljan sjunker för mycket så tjuter det en aning, framförallt när man rör på ratten.

Var skulle man fylla på ATF/Vatten? I motoroljan? Det låter inte jättesmart, vidareutveckla gärna om du vet något mer

Rengörning invändigt , de på hans perssons/bilia kör väl det enligt killen som hjälpt mig med bilen.
Har haft problem med motorn i ett halvårs tid och vill inte lägga några större mängder på den då den har gått 29.3

Senast redigerat av Jockk3 (18 juli 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang