Alla passat 2,0Fsi ägare !

Frejdis
25 juli 2014 · 23 Inlägg

Skulle vilja ha lite feedback på denna passat av er som äger en sådan !
Har hört lite skräck historier om tändspole som spökat så katen och ventiler har pajat.
Men ni vad tycker ni ? Är de en bil att se upp för eller ?

Tackar för snabba svar !

DasAuto
25 juli 2014 · 2 751 Inlägg

Har ingen 2.0 FSI men vet lite om dem.
Man ska helst undvika både de tidiga 2.0TFSI och FSI N/A
De har ju blivit bättre med åren då man har uppgraderat och eliminerat flertal svagheter.

Här har du lite av de vanligaste felen.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p … r-the-2.0T

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
TomBjorklund VAGIS Car Club
25 juli 2014 · 1 093 Inlägg

Vad är det för årsmodell du söker?
Stor skillnad på slitaget på TFSI och FSI,
Dumpventilen i TFSI var svag -05->-08, den byttes av verkstad till rev. D och då försvann problemet helt, 450kr för delen.
PCV-ventilen samma sak, enbart TFSI och kostar 600kr på VAG och man byter själv på 30 min, sitter lätt till.
Camfollowern byttes även den på servicear pga av att den slets onormalt, vilket var anledningen till att soppapumpen gav upp smile

Över lag så går FSi-motorerna stabilare än TFSi, kan dock bero på just överladdat i den senare wink

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Frejdis
28 juli 2014 · 23 Inlägg

Va och kikade på en 06:a , men om jag förstått rätt så är det den man ska passa sig lite för , väldigt trevlig bil att köra annars va de verkar men men .

Tack för svaren ! 😀

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang