Byta stereo på audi a4 2004

Marieandersson
26 juli 2014 · 1 Inlägg

Hej. Efter att ha googlat och letat efter bra beskrivning i flera timmar utan bra resultat reggade jag mig här i hopp om hjälp smile

Jag köpte en audi a4 1.8T 2004 igår och körde runt en del med radion igång som fungerade felfritt. Brände en skiva under kvällen som jag sedan idag lyssnade på och det fungerade felfritt det med, ett tag. Sedan  började den knastra typ som att där var hack i skivan så det var min första tanke men sedan blev det värre och värre och musiken la av helt från och till och knastrade ordentligt, testade även en köpt skiva och samma problem där så då uteslöt jag att det var skivan där var fel på. Min pappa sa att det kunde vara smuts på lasern så vi testade en rengörings skiva ett par gånger först utan resultat sen verkade det ta sig desto mer vi använde den men efter att ha kört den skivan otaliga gånger kvarstår problemet och jag antar att spelaren är kass?

Läste runt lite och förstod iaf någorlunda att det inte var omöjligt att byta ut original stereon (vill ändå gärna ha en med aux uttag) så att jag behöver byta den stör mig inte så mycket. Men jag undrar om här finns någon vänlig själ som hade velat förklara hur jag ska gå tillväga för jag är helt grön på detta.  Vilken stereo kommer passa och vad behöver jag för att byta ut den? Hade väldigt gärna velat komma igång så fort som möjligt med bytet så jag kan lyssna på bra musik och slippa radion ^^

Ber om ursäkt om tråden ligger fel är som sagt inte riktigt hemma på sånt här sad

Tack på förhand! 

/ Marie

D4nN3-85
18 augusti 2014 · 166 Inlägg

Är också intresserad i att veta om det går att byta stereo i just denna bilmodell. Har en väninna som precis köpt en och vill ha med AUX utag eller BT.

/Daniel

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne
Volkswagen Scirocco "Hywää" (2009)
it_mutt Avstängd
18 augusti 2014 · 10 388 Inlägg

D4nN3-85 skrev:
Är också intresserad i att veta om det går att byta stereo i just denna bilmodell. Har en väninna som precis köpt en och vill ha med AUX utag eller BT.

/Daniel

Köp en dmc eller liknande från ex.vis nascom eller ebukten.

Då får du ju, beroende på modellen du köper usb/sd/aux/bluetooth (till handsfree och musikstream)

Senast redigerat av it_mutt (18 augusti 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang