Vilken Sportbil hade ni valt, vad finns det att välja på ?

Ticken
26 juli 2014 ·

Hej, tänkte höra vad ni hade valt för sportbil för max 50.000:- (vet inte mkt pengar om man ska handla sportbil så komentera inte det) Men iaf man får göra det bästa av det, ös på med förslag på sportbilar vilka märken/modeller det finns. roll

Evildan
26 juli 2014 ·

Toyota MR2
Mazda MX-5
MG MGF
Porsche 944
Porsche 924

Dessa är riktiga sportbilar byggda från grunden som just sportbilar, inte några upphausade familjebilar med stor motor.

En högerstyrd wink Toylåda
http://www.blocket.se/stockholm/Sverige … 12&w=3

En svensksåld dito
http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 12&w=3

Senast redigerat av Evildan (26 juli 2014)

caromania Forummoderator
26 juli 2014 · 9 296 Inlägg

Vad lossnar en S14 (Nissan 200) för numera? Jag var väldigt sugen för några år sedan och tog till och med fram värmeisolerande insugspackning till SR20DET-motorn. Tycker det är en snygg Coupe/Grand Tourer. Men kanske för dyr?
Annars gen 2 MR2. Riktigt potent med turbo. Snygg också.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
larsan1989
26 juli 2014 · 15 Inlägg

Mx-5

Ticken
26 juli 2014 ·

Tack, finns en s14 ute för 50K men dom flesta ligger på 75k

Evildan
26 juli 2014 ·

caromania skrev:
Vad lossnar en S14 (Nissan 200) för numera? Jag var väldigt sugen för några år sedan och tog till och med fram värmeisolerande insugspackning till SR20DET-motorn. Tycker det är en snygg Coupe/Grand Tourer. Men kanske för dyr?
Annars gen 2 MR2. Riktigt potent med turbo. Snygg också.

För 50000 bagare åker du hem med en fin och opillad S14. För mindre slantar en S13 i toppskick.

Ticken
26 juli 2014 ·

Åker hem ? vad mena du xD om man importera eller? smile

Mack Forum- och sitemoderator
26 juli 2014 · 26 111 Inlägg

Ticken skrev:
Tack, finns en s14 ute för 50K men dom flesta ligger på 75k

I tidigare trådar så har du ju varit inställd på just en S14.
Köp en sådan då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Evildan
26 juli 2014 ·

Ticken skrev:
Åker hem ? vad mena du xD om man importera eller? smile

För 50000kr kan du köpa en fin S14.

Ticken
26 juli 2014 ·

ja jag gillar s14 jävligt mkt big_smile, men kolla blocket får ni se själv vad som finns ute, finns en för 65k men motorn isärplockad vad sidan om , finns bara en ute för 50k o tro inte att de skiljer mkt nu o om typ 6mån smile

Evildan
26 juli 2014 ·

Ticken skrev:
ja jag gillar s14 jävligt mkt big_smile, men kolla blocket får ni se själv vad som finns ute, finns en för 65k men motorn isärplockad vad sidan om , finns bara en ute för 50k o tro inte att de skiljer mkt nu o om typ 6mån smile

En sådan utpräglad sommarbil är billigare i januari.
Sen vad som begärs och hur mycket pengar som bilen köps för är två helt skilda ting.
Det går i princip alltid att pruta på utsatt pris.

caromania Forummoderator
26 juli 2014 · 9 296 Inlägg

Ska man köpa klippet och drömmen kan det handla om att bevaka annonser i 6 månader. Jag äger en av två Rover Vitesse coupés som finns i Sverige, 600 tillverkade. Det är ingen bil som dyker upp på blocket varje tisdag. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Ticken
26 juli 2014 ·

SANT, skiljer kanske mitt i vintern, jo så är det ju iaf sånna där bilar smile

Ticken
26 juli 2014 ·

onsdagar då ? wink

Evildan
26 juli 2014 ·

caromania skrev:
Ska man köpa klippet och drömmen kan det handla om att bevaka annonser i 6 månader. Jag äger en av två Rover Vitesse coupés som finns i Sverige, 600 tillverkade. Det är ingen bil som dyker upp på blocket varje tisdag. smile

Jag ska kolla på blocket på tisdag, tror nog det finns en Vitesse till salu då.

Jag håller absolut med dig, det gäller att jaga länge, använda sina kontakter och ha is i magen tills det som eftersöks dyker upp.

Evildan
26 juli 2014 ·

1 tråd, flertalet komiker.

Evildan
26 juli 2014 ·

Eller varför inte en Lotus Excel?
Dom brukar ligga rätt hyfsat i pris trots att det ändock är en Lotus.

FIAT X1/9? 
Även om den är byggd på standardbitar till stor på liknande vis som 924 så är det enligt mig ändå en sportbil.

Senast redigerat av Evildan (26 juli 2014)

Ticken
26 juli 2014 ·

ja som tur e har inte jag så mkt krav bara det är en s14 som inte e allt för ratig o ett hyfsat pris, men det är nog som du säger närmare vintern är det nog lite enklare big_smile

Ticken
26 juli 2014 ·

PFFt neru finns en för under 50k på blocket o dom såg inge vidare ut om man jämför med s14.


Edit: s13 har jag fundera på men vågar inte för har hört så mkt skit om dom roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang