Vilken Sportbil hade ni valt, vad finns det att välja på ?

Evildan
26 juli 2014 ·

Eller en V8 cab med strax över 300hk?

Inte så mycket sportbil kanske, men går absolut att svänga med samt kommer öka i värde för var säsong.

http://www.blocket.se/varmland/Mercedes … 12&w=3

Evildan
26 juli 2014 ·

http://www.blocket.se/stockholm/Alfa_Ro … 12&w=3

Rolig bil att åka till Mrs Robinson med.

Ticken
26 juli 2014 ·

Ne merca då ska de vara riktigt gammal typ 70-80talare o den andra skiten du länka var ful som stryk wink

JourneymanX
26 juli 2014 · 645 Inlägg

Udda bil i sverige men fina små sportbilar ..http://www.bilgaraget.se/fiat/barchetta/600257

mr_green
26 juli 2014 · 847 Inlägg

Skulle nog välja Toyota Celica GT4 antingen st165 eller st185. Väljer man den tidigare så kan man lägga lite extra på trim då. Hittat ett par hyggligt fräscha för runt 25k.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
xXSammy
26 juli 2014 · 6 571 Inlägg

Ticken skrev:
Hej, tänkte höra vad ni hade valt för sportbil för max 50.000:- (vet inte mkt pengar om man ska handla sportbil så komentera inte det) Men iaf man får göra det bästa av det, ös på med förslag på sportbilar vilka märken/modeller det finns. roll

Alfa Romeo 156 V6.. ibland finns det en GTA modell närmre 50k men då finns det en del jobb att göra.

De/Dem
Crxkoffe
26 juli 2014 · 847 Inlägg

http://m.blocket.se/ystad/Nissan_200sx_ … 11&w=3 riktigt fin s14 dock 60k men prutbart smile värd att kika in

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Ticken
26 juli 2014 ·

jo har sett den big_smile hade det varit nu jag skulle köpt hade jag nog vare o kolla på den, men inte för ens vintern/våren det är aktuellt, + jag vart lite sugen på att börja med drifting nästa sommar, någon som vet hur det fungera när man är ny inom det ? smile

hyperion
26 juli 2014 · 305 Inlägg

En toyota mr2 hade jag nog vart sugen på,, den äldre modellen!!!. Köp en som inte är stylad/sönderskruvad, montera coilovers och några fina fälgar så har du en riktigt snygg bil som bara lär öka i värde om du håller den i bra skick.
Sitta framför motorn är ju riktigt ballt också? smile

Nissan 200 är väl som sagt annars ett hyffsat val. Trevligare att trimma och så om man tycker om det. Dock lite tråkigare (läs: vanligare) än de gamla mr2orna.

Honda S2000 (2000)
BMW 330XD (2009)
Vita_Vargen
27 juli 2014 · 1 281 Inlägg

Ticken skrev:
PFFt neru finns en för under 50k på blocket o dom såg inge vidare ut om man jämför med s14.


Edit: s13 har jag fundera på men vågar inte för har hört så mkt skit om dom roll

Vad har du hört för skit om S13? Den vanligaste nybörjar bilen inom drifting och passar perfekt för det med lite mods.
Den enda svagheten jag känner till är kylningen men det fixar man ju snabbt, min hade gått 23 000 mil och tuffade på utan problem smile

Ticken
27 juli 2014 ·

Vevlagers till o börja med, men blir det så jag börja med drifting då blir det en s13 då dom e billigare o man behöver pengar att lägga på bilen då jag hört att det inte e helt gratis o hålla på med drifting,

Vita_Vargen
27 juli 2014 · 1 281 Inlägg

Ticken skrev:
Vevlagers till o börja med, men blir det så jag börja med drifting då blir det en s13 då dom e billigare o man behöver pengar att lägga på bilen då jag hört att det inte e helt gratis o hålla på med drifting,

Vevlagerrasen beror på bristande kylning, många som söker billiga hästkrafter och chippar bilen och ställer upp laddtrycket utan att ha gjort några som helst support mods.
Läs lite här om S13: http://www.nogs.se/index.php?option=com … ;Itemid=69

Drifting är absolut inte en billig hobby och ska köra det seriöst behöver du team etc även om du själv ska köra som amatör så är det väldigt svårt att göra det med en dailydriver utan då är det typ banbygge som gäller som åker på trailer till eventen.

Skulle jag ens tänka tanken på att börja med drifting hade mitt första val varit en S13 och sen hitta nån däckverkstad som man kan få billiga/gratis däck av som är halvslut. införskaffa några olika fälgar att ha till bakdäcken. Nån enklare lösning för att kunna kränga på och av däcken själv då det annars blir en stor kostnad om man inte har kontakter.

Senast redigerat av Vita_Vargen (27 juli 2014)

Ticken
27 juli 2014 ·

Har läst den där 2 gånger halv dant men ska läsa igen big_smile, okej vet du på ett ungefär vad en "driftsommar" ( som det så fint heter) kostar på ett ungefär ?, jo de var därför jag tänkte köpa s13 ist så man får tag på nå billig drag bil o trailer vette fan vart man ska hitta men får lösa det, kränga av på däck får jag nog göra på mekonomen far min jobbar där o har fri tillgång till verkstan på fritiden,

Mankan87
27 juli 2014 · 112 Inlägg

du får min evo för 50 som den står

Ticken
27 juli 2014 ·

Vad äre för fel på den då `? :smile

Ticken
27 juli 2014 ·

ne vet men gillar evo starkt iaf 9ans dom e riktigt frän big_smile

Mankan87
27 juli 2014 · 112 Inlägg

Ticken skrev:
Vad äre för fel på den då `? :smile

en oljeslang till turbon bara

Mankan87
27 juli 2014 · 112 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

Ticken skrev:
Vad äre för fel på den då `? :smile

Evo är ingenting o ha ifall du ska drifta som nybörjare. 4-krafs på dom wink Men jävligt kul bilar annars.

stod inte driftbil....

Ticken
27 juli 2014 ·

PM så vi inte kladda ner tråden så jävulst

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang