Köpa dragkrok på ebay med de nya reglerna?

Adder Adder
28 juli 2014 · 972 Inlägg

http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/For … personbil/

Där står bl a att draget ska vara typgodkänt. Vad menas med de?

Att draget är köpt? Inte egen snickrat? Eller behöver man ha med sig nått papper hela tiden?

Har ringt ts men hon visste ej och skulle återkomma. Mejl verkar inte vara deras starka sida heller.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
Hilmer
28 juli 2014 · 1 776 Inlägg

Ett drag måste vara godkänt för bilen ifråga, det sitter normalt en typskylt på draget vid köp där det står för vad för fordon det är godkänt för och dess dragvikt.
Sen handlar ju detta endast om bilar som är EU-typgodkända, årsmodellen kan jag inte men det handlar om inte allt för gamla bilar iaf.

spillolja
28 juli 2014 · 4 014 Inlägg

Har köpt en dragkroksats på ebay från transportsysteme24, bilbesiktningen kommenterade det inte ens en gång

( Golf -2009 )

Köp en och smacka dit bara    smile

Senast redigerat av spillolja (28 juli 2014)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Adder Adder
28 juli 2014 · 972 Inlägg

Hilmer skrev:
Ett drag måste vara godkänt för bilen ifråga, det sitter normalt en typskylt på draget vid köp där det står för vad för fordon det är godkänt för och dess dragvikt.
Sen handlar ju detta endast om bilar som är EU-typgodkända, årsmodellen kan jag inte men det handlar om inte allt för gamla bilar iaf.

Ja vet ang bilens krav men de är ju frågan vad de måste var för drag. De jag hitta billigt är ett Witter dvs som skruvat mekonomen mfl vilket verkar vara ett kvalitéts drag och en stor aktör. Men då är de frågan om de bara är att köpa och smälla dit eller vad man ska tänka på ?

spillolja skrev:
Har köpt en dragkroksats på ebay från transportsysteme24, bilbesiktningen kommenterade det inte ens en gång

( Golf -2009 )

Köp en och smacka dit bara    smile

Tror ju de är så men känns segt att lägga 1500 kr samt arbetet och sen skiter de sig smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang