Volvo V50 GreyOne Project

Mitt nya projekt!
  • 36 Följare
  • 41 111 Visningar
  • Projektet avslutat 24 februari 2015
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
18 september 2014 · 2 571 Inlägg

Härligt! Jag har upptäckt att min baklucka tar i ena hörnet på baken också, ingen skada på luckan men ett litet märke på bumpern, ska se om man får tid till att försöka rikta bumpern lite framöver.

Ratt går ju att få tag på hyfsat enkelt för en ganska okej summa, pedalerna är tröstlösa att hitta beggade. sad

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
BlueScreeen
18 september 2014 · 2 030 Inlägg

För oss som inte har v50, så får ni gärna lägga upp bild som visar problemet smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Digital_Kicker
18 september 2014 · 3 721 Inlägg

hyrbil skrev:
Härligt! Jag har upptäckt att min baklucka tar i ena hörnet på baken också, ingen skada på luckan men ett litet märke på bumpern, ska se om man får tid till att försöka rikta bumpern lite framöver.

Ratt går ju att få tag på hyfsat enkelt för en ganska okej summa, pedalerna är tröstlösa att hitta beggade. sad

Jag hittade en på blocket. Men va inte snabb nog. Såld sad sad


BlueScreeen skrev:
För oss som inte har v50, så får ni gärna lägga upp bild som visar problemet smile

Blev tyvärr inte bild på skadorna. smile

DeFlo
22 september 2014 · 514 Inlägg

Fint smile
Har nyligen själv införskaffat mig en v50. Det ända som irriterar mig med dessa bilar är railsen. Frågan är hur man ska få bort dem utan att köpa hela lister ^^

BMW = Bil Med Wasakredit
Digital_Kicker
22 september 2014 · 3 721 Inlägg

DeFlo skrev:
Fint smile
Har nyligen själv införskaffat mig en v50. Det ända som irriterar mig med dessa bilar är railsen. Frågan är hur man ska få bort dem utan att köpa hela lister ^^

Grattis till bilen! smile

Samma sak för mig med railsen, är lite allergisk mot dom. Dom har åkt av på mina tidigare Volvo bilar så dessa lär åka av också smile. Bästa lösningen fanns ju till V40, köpte bara skruvpluggar till hålen hos Volvo, kostade typ 39kr st.

Kollar bilskrotarna med jämna mellanrum, dyker det inte upp där innan typ mars/april så köper jag hos Volvo. Blev samma med V70 jag hade. Dyrt men lätt värt det smile

Har även letat efter täcklister på hela nätet men ej hittat, endast sett folk som gjort egna.

DeFlo
22 september 2014 · 514 Inlägg

Grattis till bilen! smile

Samma sak för mig med railsen, är lite allergisk mot dom. Dom har åkt av på mina tidigare Volvo bilar så dessa lär åka av också smile. Bästa lösningen fanns ju till V40, köpte bara skruvpluggar till hålen hos Volvo, kostade typ 39kr st.

Kollar bilskrotarna med jämna mellanrum, dyker det inte upp där innan typ mars/april så köper jag hos Volvo. Blev samma med V70 jag hade. Dyrt men lätt värt det smile

Har även letat efter täcklister på hela nätet men ej hittat, endast sett folk som gjort egna.

Tack smile
Borde man inte kunna göra egna på något sätt?
kanske köpa list på skrot och klippa & klistra. Har ingen aning om hur det ser ut där under.

BMW = Bil Med Wasakredit
Digital_Kicker
22 september 2014 · 3 721 Inlägg

DeFlo skrev:

Grattis till bilen! smile

Samma sak för mig med railsen, är lite allergisk mot dom. Dom har åkt av på mina tidigare Volvo bilar så dessa lär åka av också smile. Bästa lösningen fanns ju till V40, köpte bara skruvpluggar till hålen hos Volvo, kostade typ 39kr st.

Kollar bilskrotarna med jämna mellanrum, dyker det inte upp där innan typ mars/april så köper jag hos Volvo. Blev samma med V70 jag hade. Dyrt men lätt värt det smile

Har även letat efter täcklister på hela nätet men ej hittat, endast sett folk som gjort egna.

Tack smile
Borde man inte kunna göra egna på något sätt?
kanske köpa list på skrot och klippa & klistra. Har ingen aning om hur det ser ut där under.

Jo det är klart att man ska kunna göra egna smile

Dom är typ med "clips" fästen. Bara att ställa dig mot bilen och dra listen mot dig. Listens sida som går in mot taket ska du dra mot dig, försiktigt.

Tycker att det är skandal priser för två lister på Volvo. Två plastbitar,,, hemskt

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
22 september 2014 · 2 571 Inlägg

DeFlo: Jag monterade bort mina rails i somras och smällde på täcklister som jag köpte på en bilskrot för kaffepengar.
Det som då blev dyrt istället för clipsen, behövs 16 totalt och jag har för mig att de kostade 22kr STYCK.

Under listen är det bara spår i taket, dels för clipsen och dels för listen, men i övrigt tomt. Jag ska ta loss mina igen och sätta dit nya clips vid tillfälle då jag inte blev nöjd med min första montering (tycker inte de sitter ordentligt överallt), så jag kan ta lite bilder till er om ni vill.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
abb3ftw
22 september 2014 · 27 Inlägg

små saker som gör stora skillnader, blir bra! smile

Mercedes E 220 CDI "OTA" (2012)
Digital_Kicker
22 september 2014 · 3 721 Inlägg

Den som letar han finner smile

Jag kollade på en billig lösningen som jag hittade på eBay. Lister som man sätter på dom befintliga efter att man tagit bort railsen, fyllt igen hålen och på med listen. Men efter att säljaren kontaktade mig angående måtten på mina befintliga lister så passade det tyvärr inte. Tråkigt...

Så får bli att man letar upp Volvo original istället.

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
23 september 2014 · 2 571 Inlägg

Lust att länka till dom? Jag kan verkligen inte se hur man skulle få på dom på befintliga, spelrummet är liksom noll. smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Digital_Kicker
23 september 2014 · 3 721 Inlägg

hyrbil skrev:
Lust att länka till dom? Jag kan verkligen inte se hur man skulle få på dom på befintliga, spelrummet är liksom noll. smile

http://m.ebay.com/itm/170869163022?nav=SEARCH

Digital_Kicker
25 september 2014 · 3 721 Inlägg

Äntligen fått hem LED blinkers med inbyggda motstånd. Ska bli kul å se resultatet med dessa smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-daaeb5215c7a8aad4015303039140e41_large.jpg

Senast redigerat av Digital_Kicker (25 september 2014)

BlueScreeen
25 september 2014 · 2 030 Inlägg

vad kostade dom där och vad köpte du dom? smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
erikaeger
25 september 2014 · 39 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
Äntligen fått hem LED blinkers med inbyggda motstånd. Ska bli kul å se resultatet med dessa smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Det där har jag fan letat efter i över ett år...vart har du hittat dem?!?! big_smile Kostnad??
Du måste live-uppdatera om dom funkar eller inte!! smile

/Erik

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
25 september 2014 · 2 571 Inlägg

Hur kommer det sig att du väljer LED i blinkersen? smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Digital_Kicker
25 september 2014 · 3 721 Inlägg

BlueScreeen skrev:
vad kostade dom där och vad köpte du dom? smile

300kr på eBay smile sök efter LED blinkers så borde dom dyka upp. smile

erikaeger skrev:

Digital_Kicker skrev:
Äntligen fått hem LED blinkers med inbyggda motstånd. Ska bli kul å se resultatet med dessa smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Det där har jag fan letat efter i över ett år...vart har du hittat dem?!?! big_smile Kostnad??
Du måste live-uppdatera om dom funkar eller inte!! smile

/Erik

Ska bli kul å se om dom fungerar smile smäller i dom nu i dagarna och gör en update direkt smile eBay 300kr

hyrbil skrev:
Hur kommer det sig att du väljer LED i blinkersen? smile

Tycker att det blinkar snyggare smile + att jag ska ju kör LED i hela bilen. Hehe

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
25 september 2014 · 2 571 Inlägg

Ah, ta gärna en före- och eftervideo så man kan få jämföra lite, aldrig sett LED i blinkersen så det är ju definitivt intressant. smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
erikaeger
25 september 2014 · 39 Inlägg

Ska bli kul å se om dom fungerar smile smäller i dom nu i dagarna och gör en update direkt smile eBay 300kr

Ja verkligen, pyttsa i dom idag, kan inte vänta med att höra om dom funkar eller inte smile Köpte ett par dyra varianter från typ diodhuset.se eller nått, med inbyggda motstånd. Monterade och blev super glad när dom fungerade när jag låste/låste upp bilen! Dessvärre varade det bara i några sekunder för när jag sen slog på tändningen och skulle blinka så betedde den sig precis som när 1 av 2 vanliga halogen går sönder=blinkar i techno-takt... sad

Om du orkar får du gärna typ länka från din ebay-order eller nått, ifall dom funkar så är det smidigast att köpa direkt från där du köpte, finns en del att välja mellan på ebay! smile

Tack på förhand! /Erik

Digital_Kicker
25 september 2014 · 3 721 Inlägg

hyrbil skrev:
Ah, ta gärna en före- och eftervideo så man kan få jämföra lite, aldrig sett LED i blinkersen så det är ju definitivt intressant. smile

Dom flesta nyare bilar idag har ju LED blinkers smile så du måste ha sett det smile

erikaeger skrev:
Ska bli kul å se om dom fungerar smile smäller i dom nu i dagarna och gör en update direkt smile eBay 300kr

Ja verkligen, pyttsa i dom idag, kan inte vänta med att höra om dom funkar eller inte smile Köpte ett par dyra varianter från typ diodhuset.se eller nått, med inbyggda motstånd. Monterade och blev super glad när dom fungerade när jag låste/låste upp bilen! Dessvärre varade det bara i några sekunder för när jag sen slog på tändningen och skulle blinka så betedde den sig precis som när 1 av 2 vanliga halogen går sönder=blinkar i techno-takt... sad

Om du orkar får du gärna typ länka från din ebay-order eller nått, ifall dom funkar så är det smidigast att köpa direkt från där du köpte, finns en del att välja mellan på ebay! smile

Tack på förhand! /Erik

Ska se om jag hinner idag smile köpte också från diodhuset till min V40 jag hade innan. Samma sak där att dom blinkade discotech, haha. Men med motstånd så ska di fungera. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang